– Azért vagyok boldogtalan, mert nem vagyok szabad. Vagy azért nem vagyok szabad, mert boldogtalan vagyok – mondja Jean Seberg a fiatal emancipált lány, Patricia szerepében, amikor a néző már látott annyit Jean-Luc Godard 1960-as Kifulladásig című filmjéből, hogy pontosan tudja, egy szabad lánnyal áll szemben. Jean Seberg, amikor először megpillantja a néző, lapos talpú cipőben van (nem magas sarkúban), hosszú nadrágban (nem szoknyában), New York Herald Tribune feliratú pólóban (nem ingben), a haja pedig nagyon, de tényleg nagyon rövid (nem hosszú). Jean-Luc Godard filmje, amelyet egyébként barátja, Francois Truffaut, a hasonlóan sikeressé vált francia filmrendező írt, mind tartalmában, mind formanyelvében újat hozott. Látszólag egy gengszterré váló fiatalemberről, Michelről szól (Jean-Paul Belmondo pofátlanul szertelen, már-már túlságosan könnyed fiatalos alakításában, aki egyébként ezzel a filmmel szerzett hírnevet), aki egyre mélyebbre és mélyebbre süllyed a számára mindinkább pokollá váló világban. Társadalmon kívüli hős ő, egészen pontosan antihős, aki a szabadság illúzióját kergeti, de mivel minden keretet, erkölcsi és világi törvényt lebontott maga körül, így értelmezhetetlenné, viszonyíthatatlanná, súlytalanná vált a szabadság fogalma. Mi, nézők pedig éppen hogy nem egy szabad férfit, hanem egy igazán megkötött kezű, rendőrök elől bujkáló, lassan már a saját árnyékától is menekülő embert látunk. Aki egy kicsit sem szabad.
Meghalt Szeged kiemelkedő alakja, munkái meghatározó nyomot hagytak az alföldi városokon
Meghalt Kalmár Márton szobrászművész, Szeged kiemelkedő alakja, akinek köztéri szobrai és művészeti munkássága meghatározó nyomot hagyott az alföldi városok kulturális életében.