Az online színházi tartalomközvetítés lehetőségeiről, kérdéseiről beszélgetett Szabó László, a Magyar Teátrumi Társaság titkára színházi szakemberekkel, színészekkel. – Lesz-e akkor is online színház, amikor véget ér a járvány? – tette fel a körkérdést. Légrádi Gergely, az eSzínház vezetője úgy vélte, bár az élő színház varázsát nem pótolja semmi, a nézők érdeklődése az online előadások közvetítése iránt azt mutatja, hogy a későbbiekben egy hibrid modell valósulhat meg. Ugyanakkor az a virtuális nézőtér, amelyet az online tér kínál, nagyon izgalmas már csak a földrajzi és az anyagi korlátok leküzdése miatt is. Radnai Márk színművész, rendező, a SzínházTV művészeti vezetője szerint a színháznak fel kell ismernie azt, hogy egy másik platformon más közönséghez is el tud érni, sőt a streaming formai újításokat is hozhat magával. A folyamat vége véleménye szerint az lesz, hogy ez a műfaj a színházak újranyitásával is jelen marad. Erre készülnek a Budapesti Operettszínházban is Somfai Péter műszaki igazgató szerint, aki úgy fogalmazott: abban bíznak, hogy a valós színházlátogatók száma visszatér a pandémia előtti szintre, a streaming pedig új lehetőségként lesz jelen. Lakatos Gergely, a Zeneakadémia főmérnöke, a Magyar Színháztechnikai Szövetség elnöke is egyetértett abban, hogy a streaming nem tűnik el a jövőben. – A közszolgálati csatornák az utóbbi időben egyre kevesebb közvetítést készítettek, úgy látszik, ezt a feladatot a színházak veszik át – tette hozzá.
Felidézték, hogy bezárásuk pillanatában a magyar színházak többségükben nem voltak felkészülve a közvetítésekre. Felvetették azt a kérdést is, hogy ez egyáltalán a színházak feladata-e hosszú távon. Továbbá felmerült a kérdés, hogy az újranyitás után lesz-e egyáltalán kapacitásuk az intézményeknek arra, hogy az élő előadások mellett folytassák a közvetítéseket is, amelyek Légrádi Gergely szerint teljes apparátust igényelnek, majdnem akkorát, mint a színház maga. A beszélgetés résztvevői úgy nyilatkoztak, ez a későbbiekben alakul majd ki, de az biztos, hogy minden színháznak meg kell találnia a módját, hogy az online térben is jelen legyen, ez nem fog eltűnni. Annál is inkább kell erre figyelni, mert az online tér a teátrum láthatóságát biztosítja, és a közönségépítés fontos csatornája lehet.