Zolnay Pál filmrendező és Ragályi Elemér operatőr Fotográfia című 1972-es filmje azt a kérdéskört vizsgálja, hogy mit várnak az emberek a művészettől. A film felteszi a kérdést: meddig terjed a reprodukáló médiumok lehetősége, a fényképészet (és persze a filmművészet is) mit képes bemutatni a valóságból? Arról már nem is beszélve, hogy milyen a kapcsolata a fény leképezésével vizuális világot létrehozó médiumoknak az igazsággal. A Fotográfia egy városi forgataggal kezdődik. Ragályi Elemér kamerája egy szilveszteri hangulatot mutat, egy olyan embertömeget, mely épp egy aluljáróba érkezett. Majd megismerjük a két főszereplőt, az egyik fényképész (Zala Márk), a másik retusőr (Iglódi István). Elhatározzák, hogy elmennek vidékre fotózni, megpróbálják eladni az embereknek a képeiket. A fényképész művészfotókat hoz létre, megpróbálja minden szépítés nélkül bemutatni a valóságot. Azt, amilyenek vagyunk. Minél idősebbek, annál ráncosabbak.
A magyarok kedvenc dokumentumfilmje visszaköltözik a moziba
A Lurdy mozi mától újra műsorra tűzte az vízilabdázók sikereit bemutató dokumentumfilmet, A nemzet aranyait, melynek csapata már a tévésorozaton dolgozik a Nemzeti Filmintézet támogatásával.