– Az elmúlt években többnyire zenés darabokban játszott a Budapesti Operettszínházban, a Madách Színházban, a Turay Ida Színházban, valamint vidéki teátrumokban, Győrben, Békéscsabán és Sopronban is fellépett Kisfaludy Zsófia. A budapesti vagy a vidéki színházi közeg adott többet szakmailag?
– Szerencsés vagyok, mert az elmúlt nyolc év során szabadúszóként sok színházban játszhattam, nagyszerű színészekkel és rendezőkkel dolgozhattam együtt. A fővárosi és a vidéki színjátszás más életformát követel, de mindig, minden szerepemen keresztül tanultam valamit, szakmailag és emberileg egyaránt. A Budapesti Operettszínház A szépség és a szörnyeteg című musicaljének köszönhetően például a munkabírásról és az alázatról tanultam, ugyanis ezzel a darabbal hónapokon keresztül turnéztunk Németországban, és előfordult, hogy három nap alatt hat előadásunk volt. A két női főszerepet alakítottam, amikor pedig nem Belle bőrébe és Madame Pottine teáskannájába bújtam, akkor a társulat tagjaként léptem színpadra. Sopronban, Győrben és a Turay Ida Színházban is remek lehetőségeket kaptam a fejlődésre: a poentírozást, a humort a My Fair Ladyben tanultam meg, erre Eliza Doolittle karaktere jó lehetőséget biztosított, a Doktor Zsivágó Lara Antipovájában és a Cabaret Sally Bowlesában pedig a drámai vénámat mutathattam meg. Tavaly júliusban leszerződtem a Soproni Petőfi Színházhoz, így végre azt is megtapasztalhatom, hogy milyen a társulati lét.

Fotó: Bach Máté
– Közben pedig drámainstruktor-színjátékos szakon szerzett diplomát a Színház- és Filmművészeti Egyetemen 2019-ben. Pontosan mit takar ez a végzettség?
– Ezt a szakot azért hozták létre, hogy a színész I és II végzettséggel rendelkező, aktívan dolgozó színészek is egyetemi diplomát kaphassanak. Tulajdonképpen ez egy színművészdiploma, csak ezen a néven tudták akkreditáltatni. Én a Madách Színház stúdiójában végeztem, de mindig is szerettem volna magasabb szinten végzettséget szerezni. A diplomamunkám a Hasadt gyöngyszem című monodráma volt, melyet Daniel Keyes Az ötödik Sally című regényéből adaptáltam színpadra. Ez volt az eddigi legkomplexebb munkám, mivel az íráson, zeneszerzésen kívül a látványtervezést és a színpadra állítást is magam készítettem – természetesen mentorok segítségével.