A lemezen az A oldalra szerkesztették magát a rockoratóriumot, ami egy instrumentális, Bevezetés című tétellel kezdődik, az elején akusztikus gitárral, majd Hammond orgonaszólóval, illetve Mensáros László prózájával, amibe visszaszőtték az akusztikus gitárt. A szöveg átvezet az Ész és lelkiismeret című darabba, amely zeneileg a rendkívül kemény gitárriffekről és a belesikító szólógitárról, valamint Szörényi Levente lírai hangvételű énekéről híresült el. A zeneszám arról szól, hogy minden ember szabadnak született (lásd pár évvel később a Piramis Szabadnak születtem című számát), ami a kommunista rendszerben sokak számára nem valósult meg, de a jogaikat és kötelezettségeiket neveltetésük során kapják meg. A harmadik szám, a Te kit választanál? dilemmákat sorol fel, ugyanakkor – talán az utókor szemszögéből nézve még inkább – a politikai pluralizmust is felveti. Az aczéli karantént épphogy elhagyva igencsak bátornak mondható a szövegválasztás, ami az egész Kádár-rendszer alapját kérdőjelezi meg, mivel egyértelműen az egypártrendszer visszásságait is firtatta. Áthangszerelve az István, a király rockopera nyitódala lett 1983-ban, de az 1971-es verzió kicsit dögösebbre sikerült a zongorafutamokkal, míg az 1983-as inkább letisztult formákat mutat, de ahogy Szörényi Levente is énekli a dalban, „Oly nehéz a választás” a szám két verziója között is, kinek-kinek ízlése szerint. Mindenesetre a dal nagyon sokrétű zeneileg és szövegében egyaránt. A zene megelőlegezi a későbbi magyar rockoperákat is, amelyek születésénél nem véletlenül a Szörényi–Bródy szerzőpáros bábáskodott. Az sem véletlen, hogy a Human Rights megszületése után a Vígszínház eredetileg őket kereste meg a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról című musical megzenésítésével, és csak miután ők nemet mondtak, lett a darab a Presser–Adamis párosé.
Történetek magyar festőzsenik kalandos úton megtalált műveiről
Megjelent a Kieselbach Galéria könyvsorozatának legújabb, reprezentatív darabja.