Noha Bényei Tamás fehér bőrű és magyar, a dzsesszmuzsika mégis a vérében lüktet, lévén dédanyja és dédapja, Magyarországról kivándorolva, az 1900-as évek elején Ohióban ismerkedtek össze. Aztán a honvágynak engedve hazajöttek, így hallgathatott a kis Tamás az amerikás ősök gramofonján hamisítatlan újvilági dzsesszt.
– Gyerekkoromban egyszerűen megfertőződtem ezzel a zenével – mondta a muzsikus.
Majd következett egy újabb virtuális találkozás Amerikával, a zenén, Louis Armstrongon keresztül, ugyanis Apáti János, egykori zenetanára Armstrong muzsikáját tekintette példának.
– Joggal, mert őt hallgatva esszenciálisan jelenik meg a műfaj – mutatott rá a zenész, nem véletlen hát, hogy a mester előtt 2008-ban lemezzel tisztelgett a Hot Jazz Band. Bényei Tamás először a zeneiskolában hallott élőben dixielandet. Bár trombitán tanult, azonnal magával ragadta, a növendék dixie-be az erősebb kondíciójú trombitás fiúk kerültek, ezért 11 évesen magától megtanult bendzsózni, s amikor Apáti tanár úr tudomást szerzett erről, meghívta a zenekarba. 12 évesen már oda-vissza játszotta minden, a magyar lemezboltokban kapható dixie-banda bendzsószólóját.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=mbXdXkJWdio[/embed]
– A szocializmusban elvették tőlünk a szabad művelődéshez való jogot azzal, hogy korlátozottan hallgathattunk dzsesszt az egyetlen rádió egyetlen dzsesszműsorában, lemezekhez pedig csempészúton jutottunk – mutatott rá a zenekarvezető, megjegyezve, hogy aki nem tudott ügyeskedni, annak csak a szovjet blokkból importált válogatáslemez jutott.
– Nem beszélve arról, hogy a kádári Magyarországon, amibe mi belenőttünk, igencsak korlátozottak voltak egy dixieland-zenekar lehetőségei. Nem létezett profi dixielandzenészi státus – fűzte hozzá.
E megjegyzésére siettem figyelmeztetni, hogy azért akadtak zenekarok: a Molnár, a Stúdium, hogy a Benkó Dixieland Bandet ne említsem, vagy a Budapest, a Bohamian Ragtime Band. És valóban, Benkóéket leszámítva a nyolcvanas években sorra alakultak zenekarok, ahogy a Hot Jazz Band is. Mert abban az időben, az évtized elején a Benkó Dixieland kijutott az USA-ba, s ez a lehetőség vonzó volt mindenkinek.

A Hot Jazz Band elődje a katonaságban alakult.
– A Képzőművészeti Főiskola előtt behívtak katonának Zalaegerszegre, ahová az összes művészeti főiskolást sorozták. Itt egy művészeti csoportba vezényeltek, ahol olyan, mára híressé vált színészekkel dolgozhattunk együtt, mint például Kautzky Armand, Háda János, Horváth Lajos Ottó vagy László Zsolt – elevenítette fel a kezdeteket a muzsikus. – Kreáltunk egy katonahumorral teletűzdelt musicalt, ahol mindenféle zenei stílusra szükség volt. Ekkor vettem elő a trombitát, és kezdtem magamtól tanulni.