Az első jelenetben úgy tűnik, komoly, mi több, komor darabbal lesz dolgunk: Bret Maverick (Mel Gibson) nyakán hurok éktelenkedik, és ellenfelei – egy marcona mexikói vezetésével – éppen arra készülnek, hogy felkössék. És mivel a halálára váró ember előtt lepereg az élete, Maverick is elkezdi mesélni a magáét – persze, nem a legelejétől, csupán az elmúlt, kissé zűrös hetére összpontosítva.
A flashback-folyam első jelenete aztán egyértelművé teszi, hogy más hangütésre kell készülnünk, mint amire a nyitány alapján számítottunk: Maverick ebben már nem ló-, hanem szamárháton tűnik fel, és ha tovább figyeljük az alakját, több – a műfajt uraló, hagyományos karakterekétől eltérő – jegyet észlelhetünk rajta. Legelsőként azt, hogy nem tartja magát bátornak. „Minek az a fene nagy bátorság? Én gazdag akarok lenni, nem hulla!”, fogalmazza meg a hitvallását a nyolcadik perc tájékán.
És hogy hogyan kívánja elérni a célját? Nos – hivatásos szerencsejátékosként – be szeretne nevezni a folyami pókerversenyre, melynek fődíja félmillió dollár. Csakhogy az indulóknak fejenként huszonötezer dollárt kell leszurkolniuk ahhoz, hogy részt vehessenek a viadalon, és Bret pénzéből még hiányzik pár ezres.
A film első – mintegy nyolcvanperces – része tehát arról szól, hogyan próbálja előteremteni a szóban forgó összeget. Ezalatt jobban megismerjük a jellemét – környezetét alaposan megfigyelő és manipuláló, fifikás fickó, akinek mindig van egy-két trükk a tarsolyában, ám a feszült helyzeteket jobb szereti a szövegére és a sármjára hagyatkozva megoldani –; színre lépnek a további szereplők – egy állhatatos tolvaj, Annabelle (Jodie Foster), a nyitányban már látott, mord mexikói, Angel (Alfred Molina), és egy Zane Cooper nevű, fontoskodó békebíró (James Garner).
A film második – csaknem harminc perces – részében aztán véget ér Maverick visszaemlékezés-sorozata, megismerhetjük a pókerbajnokságon történteket, majd – bő negyedórában – következik a finálé, amelyben több fordulat történik, mint az addigi százegynéhány percben összesen.