A Nemzeti Filmintézet Inkubátor programjában 67 millió forint támogatást elnyert film megtörtént eseményeket dolgoz fel: az Erőss Zsolt hegymászó eltűnése utáni időszakra fókuszál, és az özvegy, Sterczer Hilda gyászfeldolgozási folyamatát mutatja be. A film a hegymászó pár múltját is megidézi, az ezen visszaemlékezésekhez szükséges jeleneteket forgatta a stáb Ausztriában. Hogy minél hitelesebben tudja ábrázolni a hegymászók világát, a forgatókönyvet is jegyző rendező korábban saját tapasztalatokat gyűjtött, ezért a Mount Everest alaptáborába, ötezer-háromszáz méter magasra mászott Nepálban.
A hegyekkel körülölelt Altausseer-tó mellett, illetve a Dachstein-gleccseren forgattunk. A hegyek kiemelt fontosságúak voltak Hilda és Zsolt életében: egy hegyen randevúztak először, együtt mászták meg a legnagyobb csúcsokat, de egy hegy is választotta el őket Zsolt halálakor. Éppen ezért kihagyhatatlan volt a történetből, hogy a hegyek is szerepeljenek benne. A legalkalmasabb helyszínnek pedig Ausztria ezen régióját találtuk, ahol egyszerre tudtuk megjeleníteni az Alpokat, a Magas-Tátrát, de még a Himaláját is!
– mondta Csoma Sándor.
A gleccserekben az a veszélyes, hogy egy nagy havas mezőnek tűnik, valójában azonban a hó alatt 15-40 cm széles, de akár több tíz méter mély hasadékok találhatóak. Nem mindegy, hova lépsz, ezért fontos, hogy legyen melletted egy hegyi vezető, aki ismeri a hegyet. Az utolsó forgatási napon este tízig maradtunk a hegyen, sötétben forgattunk, és a jelenetek végeztével az egész stáb fejlámpákkal mászott vissza a bázisra, eszközökkel a hóna alatt. Nagyon izgalmas volt!
– számolt be élményeiről Sümeghy Csilla.
Csoma Sándor és Sümeghy Csilla azt is elmesélték, hogy minden lépésükre fokozottan vigyázniuk kellett.
Különösen nagy kihívás volt, amikor egy függőleges sziklafalon kellett lejuttatniuk a kamerát az operatőrnek, Tóth Leventének, aki szintén egy kötélen függött a falon a színészekkel.
A producer és a rendező szerint izgalmas feladat volt elkészíteni azt a részt, amiben Hilda és Zsolt egy hóbarlangba ássák magukat, hogy ott éljék túl az éjszakát. A feladat nem volt egyszerű: míg nagyobb produkciók stúdióban forgatják a hasonló jeleneteiket, nekik a Kakas Réka látványtervező által vezetett, kiváló csapat ásta ki a hegyen a barlangot, így a színészek a lehető leghitelesebben mozoghattak a rideg, klausztrofóbiát okozó havas falak közt.
Számomra külön emlékezetes, hogy Erőss Zsolt és Sterczer Hilda eredeti himalájai csúcsmászó ruháikat, felszereléseiket adhattuk a színészekre, ezzel pedig mintha a lelkük is egy kicsit beleköltözött volna Trill Zsoltba és Pál Emőkébe. Nagyon hálás vagyok az egész stábnak, amiért kitartott és zokszó nélkül végigcsinálta a forgatást!
– mondta Csoma Sándor rendező.