Az egykori csillárok, falikarok, szellőzőrácsok, a kilincsek és a kandalló előtti szikrafogó hiteles másolatainak elkészítéséért a Várkapitányság megbízásából Vecsey Ádám ötvös-restaurátor felelt, ő irányította a munkában részt vevő szakembereket, akiknek a nevei az ő kezdeményezésére kerültek aztán fel a három csillárra. A begravírozott aláírások természetesen rejtett helyen vannak, csak felülről, némi keresés után láthatók.
Az ily módon halhatatlanná tett mesterek között van modellkészítő, tervező, grafikus, öntő, hegesztő, fémrestaurátor, cizellőr, ötvös, fafaragó, kovács, esztergályos, sőt volt, aki több száz inda cizellálásának végtelenül monoton munkafolyamatát végezte, de mint azt Vecsey Ádám hangsúlyozza, a kiválasztott emberek kivétel nélkül megérdemlik nevük megörökítését.
A Nemzeti Hauszmann-program keretében újjáépített Szent István-terem esetében deklarált cél volt ugyanis, hogy minden részlet tökéletesen egyezzen a háborúban elpusztult eredetivel.
Márpedig ez a szinte lehetetlennek tűnő elvárás a résztvevők elszántságának köszönhetően mégis teljesült, amit az is alátámaszt, hogy azóta sem akadt egyetlen szakmai kritikus sem, aki akár csak a legapróbb eltérésre is rá tudott volna mutatni.
A terem elkészültét hatéves kutatás, dokumentumok és fényképfelvételek ezreinek tanulmányozása, analógiák felkutatása előzte meg.
A csillárok és falikarok esetében a fennmaradt fényképek önmagukban nem adtak volna választ minden kérdésre, de egy szerencsés véletlen segített a másolatok elkészítésében.
Kiderült, hogy az egykor dúsgazdag Groedel fivérek budapesti villájában túlélte a történelmet az a szalon, amelyet a Szent István-terem analógiájára készíttettek el maguknak, persze kisebb méretben és szerényebb tartalommal. Kortársként ők még meg tudták bízni azokat a vállalkozókat, akik a királyi rezidenciában, Hauszmann Alajos megbízásából nyújtották tudásuk legjavát. Groedelék két-két aranyozott sárgaréz csillárja és falikarja tehát annak a Kissling Rudolfnak a bronzárúgyárában készült, akinél a Szent István-terem eredeti csillárjai is születtek. Sőt, az öntvények túlnyomó része valószínűleg egyazon öntőformákból kerültek ki. A lényegi különbség csak annyi, hogy míg a Szent István-terem nagyobb csillárjainak abroncsa nyolcszögletű, addig a Groedel-villában lévő kisebbeknek csak hat oldala van.