Az első kötet 2013-ban jelent meg Aknay és az Ikon címmel. A művész nem ikonokat fest, de megközelítése, festészeti tér szemlélete közelít az ikonkészítés metódusához. Érzékelhető, hogy Szentendrén hatott rá a szerb egyházművészet közelsége.

Két évvel később egy evangéliumi sorozatról készült kötet jelent meg Aknay János Csend-történetei címmel. A festőművész Matula Péter Svédországban élő műgyűjtő megbízásából Jézus életének tizenkét állomását emelte ki és rendezte sorozattá.

A harmadik kötetben Nagy Márta Aknay János összes Krisztus ábrázolását foglalja össze, amelyben olyan festmények is szerepelnek, ahol Krisztust szimbolizálva csak a kereszt látható. Vannak olyan művei, ahol a keresztre feszített Jézus jelenik meg, de kereszt nélkül. Krisztus önmaga képviseli a krisztusság teljességét: földi megjelenését, tanítását, szenvedését, keresztre feszítését és a feltámadást. S vannak festmények, amelyeken a művész csak fejeket ábrázol Jézusra utaló attribútumok nélkül. Néhány képen csupán a töviskoszorút lehet felfedezni. Nagy Márta nem ismer még egy olyan festőt, akinek ilyen sok Krisztus-fej ábrázolása lenne. Legalább ötven művet számoltak össze, ami művészettörténeti ritkaságnak számít.
A szerző a művekkel kapcsolatban két előképre hivatkozik. Az egyik az Abgar-féle kép, a másik a Veronika kendője. Az Abgar-féle nem kézzel festett Krisztus-kép az ikonfestészet és az egész keresztény művészet ábrázolásának az alapja. Ez a kép még nem a szenvedő Jézus-arcot őrizte meg, ellentétben a Veronika kendőjével. Az asszony a keszkenőt a Via Dolorosán adta át Krisztusnak, hogy törölje le magáról a vért és az izzadságot. A művész Krisztus-fejei ehhez a két prototípushoz nyúlnak vissza: a még nem szenvedő Jézust, valamint a fájdalmak útját járó Krisztust jelenítik meg. Fehér Krisztusai a feltámadott Jézust ábrázolják. Aknay János műveiben megkísérli kitapintani a töprengő, a kérdező, a válaszra váró Megváltó valós személyiségét.

A festőművész Krisztus-képei szakrális használatba is kerültek. Ilyenek az egyház által fölszentelt pilisszentlászlói pléhkrisztus vagy a tagyoni pléhkrisztus, utóbbi az európai Mária-út mellett látható. Ide tartoznak azok a munkái, amelyek magánemberekhez kerültek, és feltehetőleg magánájtatosság részét képezik. Oltárképe a balatonboglári evangélikus templomban, corpusa a kiskőrösi Szent József-templomban láthatók.
Aknay János Krisztus ábrázolásai végighúzódnak a művészetén.