Tény, hogy A boszorkányok elveszett könyve nem való mindenkinek. Nem az a kemény, véres saga, mint a Vaják vagy a Trónok harca, és nem is olyan szerteágazó, mint Az Úr sötét anyagai. Kétségtelen, hogy vámpírjai közelebb állnak az Alkonyathoz, mint az Interjú a vámpírral szereplőihez. Deborah Harkness regényei viszont éppen azért lettek sikeresek, mert túlléptek a megszokott young adult irodalom kliséin, és olyan világot hoztak létre, amelynek szereplői valóban köztünk sétálgathatnának. Nem véletlen nevezte a brit sajtó a regényeket (és a sorozat első szériáját) „felnőtteknek szóló Alkonyatnak”, mivel szereplői tudósok és kutatók, akik saját létkérdéseikre keresnek választ a genetika, a történelem, a filozófia és a kultúrtörténet segítségével. A főszereplő páros (Theresa Palmer és Matthew Goode) tehát elsősorban történész és biokémikus, és csak másodsorban boszorkány és vámpír, ami lehetőséget adott a rasszizmus, a kirekesztés, a háborúk, a klímaváltozás és a történelem számos negatív eseményének szimbolikus vizsgálatára, anélkül, hogy a túlságos szájbarágás miatt az a tanító jelleg a szórakozás rovására ment volna. Ez sajnos most elveszett.
Palmer és Goode továbbra is kiválóan játszanak, működik közöttük a kémia, ám az évad nagy részét külön töltik, így épp a sorozat legizgalmasabb elemét, kettejük kapcsolatát látni legkevésbé. Az első évad a címben szereplő könyv felkutatása körül bonyolódott, a második az időutazásról szólt, miközben mindkettőben figyelemmel kísérhettük Matthew és Diana kapcsolatának kibontakozását. A harmadik évad kimondottan Dianára koncentrál, ami egyszerre érdekes és kihagyott ziccer is. Mindig izgalmas látni egy jól felépített hősnőt, aki nemcsak biodíszlet, hanem saját döntéseket hoz és vállalja értük a felelősséget, de egy többszörös párosdinamikára épülő sorozatban mégis kevéssé szerencsés az ilyen váltás. Különösen, hogy a tudós együttműködés helyét politikai manipulációk és a mindenáron hangsúlyozott elfogadásra tanítás veszi át.
Ennek köszönhetően a három évadon keresztül épített sorozatban elmarad az igazi katarzis. Pedig érdekesen indul a történet. A szereplők különféleképp dolgozzák fel az előző évad fináléjának következményeit, amely a közöttük lévő kapcsolatot is befolyásolja. A főgonoszok, Knox (Owen Teale), Gebert (Trevor Eve), Satu (Malin Buska) és a múlt évadban megismert Benjamin (Jacob Ifan) a történet több pontján találkoznak és szervezik a nagy leszámolást Matthew, Diana és egész családjuk ellen, ami azonban összességében elmarad, és A boszorkányok elveszett könyve egyszer csak véget ér.