Az amerikai új hullám, az új Holly-wood stílusirányzat kevésbé ismert, ám igencsak tehetséges forgatókönyvírója, filmrendezője John Milius. Leghíresebb forgatókönyvírói munkája Francis Ford Coppolával az Apokalipszis most volt 1979-ben. Szerepelt Steven Spielberg A cápa című 1975-ös sikerfilmjének forgatókönyvírói csapatában, és ő írta A Magnum erejét 1973-ban, amelyet Clint Eastwood főszereplésével ismert meg a nagyközönség. Mindebből is jól látható, hogy John Milius fénykora a hetvenes évekre tehető. Ebben az időben nem kevés forgatókönyvhöz adta a nevét, amelyek mindegyike sikerfilm lett, sőt még ahhoz is megjött a bátorsága, hogy filmrendezésre adja a fejét. Legemlékezetesebb alkotása az 1973-as Dillinger volt, amely Amerika legszemtelenebb bankrablójának döbbenetes történetét dolgozza fel.
John Milius Dillingere azért döbbenetes, mert a néző a film végéig nem érti, miként lehetséges az, hogy nem kapják el minden idők legszemtelenebb bankrablóját. Miközben beüt a gazdasági világválság, Dillinger olyan természetességgel rabolja ki a bankokat, mint ahogy más ember a hét végi nagybevásárlását végzi. Milius a filmjében arra helyezi a hangsúlyt, hogy addig, amíg az emberek nem elégelik meg azt a teljesen züllött és a legfontosabb erkölcsi alapelveket is nélkülöző világot, amely körülveszi őket Amerikában, addig az FBI tehetetlen. Az embereket ugyanis csak akkor lehet megvédeni, ha akarják. Dillingerre viszont eleinte nemhogy bűnözőként néz a nép, aki csak fokozza azt a temérdek szenvedést, amely amúgy is éri őket a gazdasági világválság kirobbanásakor, hanem éppen ellenkezőleg. Mivel sokan minden bajukért, de leginkább a pénz elértéktelenedéséért a bankokat hibáztatják, Dillingerben hőst látnak, aki odacsap, ahova kell.
Milius filmjében szépen felépíti azt a folyamatot, ahogy az emberek szimpátiája elfordul Dillingeréktől. A bankrabló és bandája ugyanis egyre kapzsibb lesz, ráadásul – ahogy szorul a hurok – egyre több embert ölnek meg. Családos apákat. Az megint más kérdés, hogy Dillinger nem teljesen megátalkodott, mert szökésekor azt a túszt viszi magával, akinek nincsen családja, ám másrészről egész bandája szó nélkül lelő bárkit, aki az útjukba áll. Az amerikai polgárnak azonban elege lesz a folyamatos bizonytalanságból, és Dillinger bandája ellen fordulnak. Ebben az újságok is az FBI segítségére vannak, az egyik vezető ki is emeli, hogy akkor áll vissza a világ rendje, ha a címlapon nem Dillinger és bandája lesz, hanem az FBI vezetőjének nyilatkozata, a bankrablók pedig a második oldalra szorulnak.