Vannak korrupt rendőrökről szóló filmek, melyek főszereplői kenőpénzt fogadnak el, összejátszanak a bűnözőkkel, és szégyent hoznak az egyenruhára. (Ilyen például a Mocskos zsaru Harvey Keitellel, a Kiképzés Denzel Washingtonnal.) Vannak olyan filmek is, melyben a korrupció nem egy-egy zsarut érint, de többet. Noha az érintettek mindent megtesznek azért, hogy viselt dolgaik ne kerüljenek napvilágra – akár a saját kollégáikon is átgázolnak, ha kell –, a csoport léte kikezdi a testület integritását, és csaknem végleg elmosódik a helyes és a helytelen, a törvényes és a törvénytelen között húzódó határ. (Ilyen például a Copland, Sylvester Stallonéval, vagy a Kurt Russell-féle Dark Blue.)
És van egy újabb történettípus, melynek főszereplője – nem épp önhibáján kívül – csúnya kutyaszorítóba kerül, egyre szorosabbra húzódik körülötte a hurok, és csupán leleményességének, no meg Szerencse úrnő jókedvének köszönheti, hogy végül sikerül kikeverednie a csávából. (Ilyen film például az Időzavarban, ismét Denzel Washingtonnal.)
És – a jelek szerint – vannak olyan filmek, melyeket az alkotók a felsorolt típusok elemeiből raktak össze. A francia Megállás nélkül pontosan ilyen darab: Thomas Blin hadnagy lefizetett zsaru. A belső ellenőrzés rászáll, édesanyja elhalálozik, ezért zaklatottságában, figyelmetlenségében elüt egy, az autója elé keveredő férfit.
A kocsija csomagtartójába rejti a hullát, és – kissé bizarr körülmények közepette – megszabadul tőle. Épp kezdene fellélegezni, csakhogy kiderül: az elgázolt ismeretlent keresi a rendőrség, és egy – a semmiből előbukkanó – telefonáló közli vele: tudja, mit tett a férfival, azonnal adja elő a holttestet, mert ha nem, annak súlyos következményei lesznek…

Hogy ki e titokzatos zsaroló, és mi célból teszi, amit tesz, természetesen nem áruljuk el, de aki látott akár egyet is a bevezetőben említett történettípusok képviselői közül, azt aligha fogja komolyabb meglepetés érni.
A Megállás nélkül ugyanis meglehetősen kiszámítható darab – persze ettől még lehetne ügyesen összerakott, hangulatos vagy épp szórakoztató. Csakhogy e kategóriákban sem teljesít igazán jól.