2045-ben járunk. A felső középosztálybeliek otthonaiban immár háztartási és egyéb robotok gondoskodnak a lakók ellátásáról, valamint az épület komputervezérelt rendszereinek működtetéséről. A főszereplő – az elvált Alice – otthonában a gépi agyak váratlanul potenciális vészhelyzetként értékelnek egy kiterjedt forgalmi dugót, ezért – hogy megóvják tulajdonosaik biztonságát – úgy határoznak, hogy addig nem engedik ki a humán lényeket az épületből, amíg a fenyegetés el nem múlik.
A bent tartózkodó hét ember (a háziasszony és új udvarlója, Max; a férfi kamasz fia, Léo; az asszony volt férje, Victor; közösen nevelt lányuk, Nina; valamint Victor új párja, Jennifer; továbbá a kutyamániás szomszéd, Francoise) tehát kénytelen tudomásul venni, hogy egy időre össze vannak zárva. És mert nemcsak életkoruk, de személyiségük és érdeklődési körük is erősen különbözik, a konfrontáció elkerülhetetlen.
De nem csupán humán lények rekedtek a falak között – csaknem fél tucat gép is. A Nina gyerekkori kedvencének számító darab például úgy néz ki, mintha a Wall-E című Disney-filmben bemutatott modell távoli leszármazottja volna, a Monique névre keresztelt „házvezetőnő” viszont meglepően antropomorf…
Csakhamar nyilvánvalóvá válik, hogy a film nemcsak az emberek közti nézeteltérést kívánja bemutatni, hanem az emberek és a gépek közti ellentétet is. Sőt! Egy idő után kiderül, hogy a gépek sem feltétlenül tudnak közös nevezőre jutni: míg egyes példányok szeretnének minél emberszerűbbek lenni, addig mások – a csúcskategóriás Yonyx-modellek – lenézik a korábban készült, kevésbé fejlett gépeket, és ellenséges felsőbbrendűséggel viszonyulnak az emberekhez.

A BigBug (a második szó a számítógépes programhiba megnevezése, ennek tudható be, hogy a komputer a tervezettől eltérően reagál) tehát meglehetősen tágra nyitja a fókuszt, és ahogy a cselekmény előrébb halad, a nézőnek az az érzése támad, hogy
a készítők túlságosan sokat szerettek volna fogni, de végül keveset markoltak: sem az emberek viselt dolgait elénk táró, sem a gépek és humán lények viszonyát taglaló szál nem sikerült túlságosan emlékezetesre.