Az intézet a centenáriumi programsorozatának keretében tavaly már nagy sikerű Pilinszky-irodalomórákat tartott, amelyeken csaknem kétszáz középiskolás diák vett részt. A foglalkozásokon szintén drámapedagógiai módszerekkel dolgozták fel a költő életművének egyes részeit, az órák végén pedig az intézet által őrzött Pilinszky-kéziratokból is megtekinthettek egy válogatást a résztvevők. A visszajelzések alapján a tanulók élvezték a szokásostól eltérő óratípust, amely segítette őket abban, hogy elmélyüljenek Pilinszky költészetében.
A középiskolai osztályok, érdeklődő csoportok számára meghirdetett új Kertész-irodalomórákat az irodalmi Nobel-díj odaítélésének és átvételének 20. évfordulója alkalmából zajló programok sorában indította útjára a Kertész Imre Intézet.
A foglalkozások a magyar irodalom, a történelem és az etika tananyagához, illetve az osztályfőnöki órák tematikájához kapcsolódva dolgozzák fel Kertész Imre életművének és Sorstalanság című regényének egyes aspektusait, 90 percben.
A főként a 12.-es korosztály számára ajánlott rendhagyó órákon egy rövid irodalomtörténeti áttekintést követően a diákok aktív részvételével, csoportos és páros munkában, drámapedagógusok segítségévek értelmezik a középiskolások a Kertész-életmű hangsúlyos témáit, szövegeit. A szituációs feladatok célja, hogy a diákok élményszerűen, a saját tapasztalataikhoz kapcsolódva ismerkedjenek meg a magyar irodalom egyetlen Nobel-díjas alakjának életútjával és világképével. A foglalkozások végén lehetőség nyílik a Kertész Imre Intézet gyűjteményében fellelhető egyes fotók, könyvek, dokumentumok és kéziratok megtekintésére is.
Az ingyenes, rendhagyó foglalkozásokra a [email protected] címen várja a középiskolás osztályok jelentkezését a Kertész Imre Intézet.
Tekintsék meg a rendhagyó Kertész-irodalomóráról szóló kisfilmet:
Borítókép: Jelenet a Sorstalanság című filmből, a főhős, Köves Gyuri szerepében Nagy Marcell (Forrás: Filmarchívum)