A székesfehérvári Vörösmarty Színház 2021 őszén színháztörténelmet írt. Az ember tragédiája 2.0 egy olyan időutazás, amely a XX. század legmagasztosabb és legmélyebb pontjaira kalauzolja el a nézőt, és persze az örök szereplőket, Ádámot és Évát.
Négy szín, egy keretjáték, az ördögi akarat, hogy az emberpár végre ocsúdjon fel saját balgaságából, és kezdjen valahol jó messze új életet.
Ott vannak a Titanic indulásánál, a még éppen pislákoló Aranykorban, ahol végignézhetjük, hogyan süllyed el a Titaniccal együtt az egész reményteljes XX. század ígérete. Elvisz Nagyváradra és Berlinbe, ahol egy különleges pannón a XX. század legrémisztőbb eseményei elevenednek meg, ötven évnyi rettenetet zúdítva Ádámra és Évára. Eljuthatunk Dél-Franciaországba, hogy együtt ünnepeljük Picassóval a 70. születésnapját, és zsigerekig hatóan megtapasztalhassuk, hogyan múlik el a világ dicsősége, hanyatlik le egy lángoló elme csillaga, lesz utcanév egy ünnepelt művészből. Végül, de nem utolsósorban megérkezünk napjainkhoz, a nem túl távoli jövőbe, ami valójában már a jelen. A klímakatasztrófa fenyegető borotvaélén táncol az emberiség, médiamanipulációval az igazság többdimenzióssá válik, de a szeméthegy szeméthegy marad. Ez a csendes-óceáni szín.
A székesfehérvári Vörösmarty Színház egy előadással valójában négy előadást ad négy kortárs író tollából, négy rendező látásmódjával, egy egész társulat részvételével.
Felejthetetlen, elgondolkodtató, szembesítő időutazás.
Az előadás előtt 16.30-tól és 17.00-tól kulisszajáráson vehetnek részt az erre regisztrálók a Nemzeti Színházban.
Borítókép: a nagyváradi szín (Fotó: Kiss László)