A Szépművészeti Múzeum Hantai, Klee és más absztrakciók című tárlatának megnyitóján Baán László főigazgató megjegyezte: 2008-ban, élete utolsó évében a mester képegyüttest ajándékozott a múzeumnak, ez adja a kiállítás gerincét. A festőművész máig tartó népszerűségével kapcsolatban elmondta, hogy
Emmanuel Macron francia köztársasági elnök dolgozószobájába Hantai Simon Rózsaszín írás című képét, egyik fő művét választott társául.
– 1948-ban hagyta el szülőhazáját, s nem állt szándékában visszatérni. Egyrészt politikai okok miatt, másrészt úgy érezte, nehéz lenne újra látnia Magyarországot – fogalmazott Daniel Hantai, a művész fia, aki emlékeztetett: Geskó Judit művészettörténész (a kiállítás kurátora) felvette a kapcsolatot az élete alkonyán járó festővel, hogy művet vásároljon tőle. Ennek hatására ajándékozott édesapja festményeket a Szépművészeti Múzeumnak, ugyanakkor felidézte saját magyar gyökereit is, miként jutott a biai parasztfiú a párizsi művészvilág csúcsára.
– Párizsba érkezésekor fél éven keresztül járta a galériákat, múzeumokat.
Magyarországon ugyanis modernista alkotásokat nem láthatott eredetiben,
olyan alkotók műveit, amelyeket beleforgatott saját életművébe, mint Miró, Klee, Picasso, Max Ernst munkáit – elevenítette fel Geskó Judit.
Baán László szólt Hantai kapcsolatáról a Szépművészeti Múzeummal, ahová gyakran járt főiskolás korában, nem véletlen hát, ha a pályakezdő művésztől a múzeum 1948-ban megvásárolta korai önarcképét.