Az est nyitódalát Vágó Zsuzsi énekelte a Szabó Magda Abigél című regényéből készült musicalből, majd Somogyi Szilárd, a Pesti Broadway Stúdió művészeti vezetője köszöntötte a közönséget. Az első blokkban a Godspell dalait elegáns, kisestélyis előadásmódban hallhattuk. Stephen Schwartz magyar származású színházi zeneszerző musicalje elsősorban Máté evangéliumán alapul.
A második blokkban a rendező a Valahol Európában, az Abigél és a Rikkancsok című musicalekből válogatott, utóbbit Magyarországon még nem mutatták be. Az érzelmeket mozgató duetteket, megbocsátásról, kitartásról szóló musicalrészleteket Balázs Fecó népszerű dala, A csönd éve zárta, érezhető áthallással a Covid időszakára és a háborús helyzetre.
A harmadik blokk gerince Tolcsvay László, Müller Péter, Müller Péter Sziámi Mária evangéliuma című darabjaiból állt össze, és a rendező belecsempészett egy Zorán-számot is, zárásként pedig a Marie Antoinette musicalből hallhattunk részletet.
Az est utolsó blokkjába jó érzékkel egy vidámabb musical került, az Isten pénze (Tolcsvay, Müller, Müller Péter Sziámi), egy bordallal, majd a fináléval, mely újra visszavitt az ünnepi hangulatba: „áldott minden ember, ünnep minden nap”.
A sztárvendégek– Frankó Tünde, Vágó Zsuzsi, Szabó P. Szilveszter és Csiszár István – mellett a Pesti Broadway Stúdió növendékei is helytálltak és bizonyították tehetségüket.
Somogyi Szilárd, a Pesti Broadway Stúdió művészeti vezetője és a Pesti Broadway Alapítvány kuratóriumának elnöke lapunknak elmondta, hogy három, ünnephez kötődő darabot választottak. A Godspell az Újszövetség történetét dolgozza fel.
– Növendékeink ennek a darabnak a segítségével zenés helyzetgyakorlatokon keresztül ismerkednek a Bibliával és Jézus életével. Ez játékos formában elméleti tudást is biztosít számukra, így tisztába kerülnek azokkal az értékekkel, melyeket a színpadon is közvetítenek. A Mária evangéliuma című rockopera szintén Jézus életét dolgozza fel az anya szemszögéből. Számomra különösen kedves ez a darab, mert a Margit-szigeten rendeztem egy előadást 2006-ban, melyben Frankó Tünde érdemes művész énekelte Máriát, aki a mai esten is ebben a szerepben állt színpadra. Ilyenkor karácsonykor azért fontos ez a darab, mert az anya az, aki összetartja a családokat, aki az otthon melegét biztosítja. Számomra a Mária evangéliuma mindig egy bársonyba bugyolált csoda volt, melyben az anyaság misztériumát lehetett kutatni. A mai világban a legfontosabb kötelék a család, hiszen a legnagyobb vészhelyzetben is menedéket nyújt. A harmadik darab, az Isten pénze című musical Charles Dickens Karácsonyi ének című regénye alapján készült. A történet arról szól, hogy a megkeseredett Scrooge hogyan változik meg karácsonykor, hogyan tölti el a szeretet a lelkét
– tette hozzá.
Borítókép: Vágó Zsuzsi (Fotó: Pesti Broadway Stúdió)