A galéria, mint említettem, tízéves, Tomas Opitz pedig éppen húsz esztendeje települt Magyarországra – tulajdonképpen haza, amennyiben az első nyelv, amit gyermekkorában megtanult, a magyar volt. Három éve mutatkoztak be a nemzetközi fotográfiai színtéren Bartha Máté Kontakt című, katonai gyerektábort feldolgozó fotósorozatával. Az alkotó Anima mundi című kiállítását tavaly nyitották, s nyitvatartását szombatig meghosszabbították. Holnap a tárlat kurátora, Mucsi Emese tart tárlatvezetést este hat órai kezdettel. A kurátor így ajánlja a kiállítást:
Bartha Máté számára a fotó egyfelől a mindenkori, rejtélyekkel teli város képi megteremtésének alapkelléke, másfelől az abban megbúvó összefüggések, rejtett szervezőerők megfigyeléséhez használt segédeszköz is. Az Anima mundi sorozatban a világ különböző pontjain készült, valós és megrendezett látványokat rögzítő képeiből egy azonosíthatatlan metropoliszt tapaszt össze. Egy virtuális helyszínt, amelyben a dolgok rendjét vagy az esetlegesség törvényszerűségeit kutathatja.
Pénteken este héttől maga az alkotó tart finisszázst, Bartha Márk zenei performanszával gazdagítva az eseményt.
Februárban már új képek várják a látogatókat. Nyolcadikától Fckn Love címmel nyílik csoportos kiállítás Bede Kincső, Bohus Réka, Ali Cordero Casal, Katherine Di Turi, Fabricius Anna, Gál András, J. F. Julian, Kacziba Andi, Kiss Adrienn Mária, Dora Kontha, Jean-François Lepage, Major Ákos, Anthony Marchetti, Sipos Balázs, Standovár Júlia részvételével.
A névsort böngészve láthatjuk, csupa fiatal, az elmúlt évtizedben végzett alkotó jó részük, akiket a TOBE Gallery képvisel, s kiknek munkáit már láthattuk egyéni és csoportos kiállításokon a galériában. Jelen tárlat mottójául William Shakespeare idézetet választottak az Ahogy tetszikből: „Mi, hű szerelmesek, csodálatos bukfenceket vetünk; de valamint a természetben minden halandó, úgy a szerelemben az egész világ halálos bolond.”
Március nyolcadikán a guatemalai, egykor New Yorkban divatfotósként dolgozó, Juan Brenner Genesis címet viselő tárlata nyílik meg. Az alkotó az elmúlt öt esztendő jelentős részében a guatemalai fennsík – amely nagyon különleges és fontos területe az országnak – összetett jelenségeinek megértésére irányította a figyelmét. Ebben az új sorozatában a fennsík társadalmi struktúrájának eltolódását és változásait, valamint a térség fiatal generációjának felnőtté válását dokumentálja.