Repkednek a végtagok Nicolas Cage Drakula-filmjében

A Lego-kaland rendezője, Chris McKay ezúttal nem a gyerekekhez próbált szólni, de a játékosságát nem vesztette el: a Renfieldben a nyolcvanas évekbeli B kategóriás horror-vígjátékok abszurd stílusában folyik a vér. Kár, hogy a vámpírfilm minden egyéb szempontból tökéletesen illeszkedik a plázakomforthoz.

Német Dániel
2023. 04. 18. 16:15
Renfield Fotó: UIPMedia Forrás: UIPMedia
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nicolas Cage Hollywood egyik legszélsőségesebb figurája, aki minden egyes szerepét hatalmas gesztusokkal adja elő, éppen ezért az alakításai vagy zseniálisak vagy fájdalmasan ripacsok, de legalább nem lehet azzal megvádolni, hogy félvállról venné a munkáját és soha nem unalmas – a jelenléte a legócskább produkciót is minimum bűnös élvezetté varázsolja.

Renfield: a második vámpírfilm, amelyben Nicolas Cage főszerepet játszik Fotó: UPIMedia 


 

A sztár már az egyik korai horror-vígjátékában, az 1989-es A vámpír csókjában is élvezetesen játszotta túl egy vérszívó karakterét és talán bosszankodott is, hogy ennek ellenére a nagybátyja, Francis Ford Coppola nem rá osztotta a Drakula címszerepét, de most, mintegy három évtizeddel később végre lehetősége lett megformálni a havasalföldi grófot.

 

Igaz, nem ő a film főszereplője, hanem Redfield, akit valamikor a tizenkilencedik század végén különleges képességekkel ruházott fel Drakula, de cserébe neki kell állandóan emberekre vadásznia és élelmet vinnie a cseppet sem könnyű természetű és sajátos erkölcsiségű urának. Mintegy száz év szolgálat után a srác unni kezdi az állandó kiszolgáltatottságot és megalázottságot, szeretné az erejét nemesebb célokra használni, így elkezd járni anonim alkoholistákra emlékeztető önsegítő ülésekre, ahol az egybegyűltek mind bántalmazó kapcsolatban élnek, majd sorban levadássza azokat, akik rettegésben tartják a csoporttársait. Az egyik ilyen akciója során azonban néhány maffiózót likvidál, és egy pillanatra megtapasztalja, milyen hőssé válni, de ezáltal magára szabadítja New Orleans alvilágát és Drakula haragját is, a vámpír ugyanis cseppet sem nézi jó szemmel a fiú önállósodási kísérletét.

Renfiled Fotó: UIPMedia


 

Manapság a nagy hollywoodi stúdiók szinte másra sem törekednek, minthogy a nagyközönség számára készült produkciók korhatár-besorolását alacsonyan tartsák, nehogy a leglelkesebben moziba járó tizenéves korosztályt eltessékeljék a pénztáraknál, odaát ugyanis komolyabban veszik a szabályozást. Mindennek tükrében üdítő, hogy 

a Renfield nem fogja vissza magát erőszak-ábrázolás tekintetében, a főszereplő élvezettel szakítja le a rátámadók végtagjait vagy éppen tépi le az arcbőrüket, az Országos Vérellátó Szolgálat éves készletében fürdőzik meg a vászon. Az akciójelenetek néha olyan érzést keltenek, mintha a Mortal Kombat című számítógépes játék kivégzései ismétlődnének, de a sziporkázó fekete humor és a féktelen abszurditást feloldja a brutalitást.

 

Más szempontból viszont a Renfield tökéletesen illeszkedik a plázakomforthoz, a faék egyszerűségű sztori akkor is tökéletesen követhető, ha közben végig a telefonunkat nyomkodjuk vagy az ölünkbe borult pop-corn szemeket egyesével próbáljuk összeszedni. A kíméletes, alig másfél órás játékidő szélsebesen rohan, miközben az alkotónak némi coachos bölcsességet is sikerül elhadarniuk arról, hogy milyen fontos kiállni önmagunkért. És bár a Renfield kivételesen nem képregény-adaptáció, a történetmeséléséről ezt lehetetlen megmondani, érződik is az igyekezet, hogy anyagi siker esetén franchise-zá lehessen duzzasztani a filmet.

Nicolas Cage mindenesetre fürdőzik a karikaturisztikus gonosz szerepében, a szomorú szemű Nicholas Hoult pedig már tíz évvel ezelőtt, a hasonló hangvételű Eleven testekben is bizonyította, hogy bármikor képes meggyőzően helyettesíteni Robert Pattinsont, mióta az Alkonyat sztárja jórészt átnyargalt a művészibb filmek világába.

Kettőjüknek, no meg a vicces-véres összecsapásoknak köszönhetően a maga bájosan együgyű módján kifejezetten élvezetes horror-vígjáték a Renfield, de még valószínűleg azelőtt elfejeltjük a látottakat, minthogy az üdítőspoharat a szemetesbe hajítanánk.

Borítókép: Renfield (Fotó: UIPMedia)

 


 


 


 


 


 

 


 


 


 


 


 


 


 


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.