Az első öt perc igazán ígéretes: a kamasz Jake Foley négy legjobb barátjával – Alexszel, Paullal, Drew-val és Michaellel – pókerezik egy festői tó fölé magasodó sziklafal tetején. Jól megy neki a játék, ám nem sokáig örülhet: saját társasága élén rájuk tör Paul erőszakos bátyja, Victor, és a nyerteshez jutott téteket követeli. Jake azonban ahelyett, hogy átadná neki a pénzt, kihívja egy partira, le is győzi, majd – barátaival együtt – a vízbe veti magát, a fal tetején hagyva a felbőszült bandavezért.

Egy szokatlan szabály: őszinteség
A nyilvánvaló párhuzamok miatt e ponton több nézőnek Stephen King juthat eszébe, hiszen a gyerekkorban kialakult kötelékek fontossága, a kamaszkorból a felnőttkorba való átmenettel járó, elkerülhetetlen veszteségek az ő kedvelt témái, melyek több írásában – valamint a belőlük készült filmekben – is felbukkannak. Ám aki ezek után arra számít, hogy az Állj mellém! hatás továbbra is érvényesül, hamarosan rájön, hogy tévedett.
A következő jelenetben már a mában vagyunk – tehát amit addig láttunk, flashback volt. És nem az egyetlen: az immár az ötvenes éveinek vége felé járó Jake (Russell Crowe) előtt fel-felrémlenek az első felesége halálával kapcsolatos emlékei.
Bár első körben a póker bűvöletében élő szerencsejátékosnak vallja magát, mellékesen azt is megtudjuk róla, hogy szoftverfejlesztésből meggazdagodott techmilliárdosként éli az életét, olyan – méregdrága – szenvedélyeknek hódolva, mint a műgyűjtés. Néhány képsor arra utal, hogy spirituális válaszok után kutat. Aztán meghívja magához a nyitójelenetben megismert barátait, valamint zavarbaejtően szolgálatkész ügyvédjét, Samet, hogy pókerezzenek egyet.
A nyeremény mesébe illő, ám a házigazda szokatlan feltételt szab a vendégeinek: teljesen őszintének kell lenniük hozzá és a jelenlévőkhöz, vagyis meg kell osztaniuk egymással a motivációikat és a legbelsőbb titkaikat. Így kisvártatva kiderül: a barátság felszíne alatt gyengeségek, bűnök és árulások lapulnak.
Csakhogy a társaságnak nem sok ideje marad, hogy tisztázza a dolgokat: felfegyverkezett tolvajok hatolnak be a házba. A Jake rezidenciáján lévő műalkotásokra pályáznak, és vezetőjük nem más, mint a nyitójelenetben megszégyenült, ám időközben nehézsúlyú bűnözővé vált Victor.
A Pókerarc tehát egy pszichológiai dráma és egy betörés történetét elmesélő thriller keveréke.
De más is lehetett volna belőle, hiszen a felsorolt alapelemekből több – más-más típusba tartozó – történetet is össze lehetett volna rakni.