Claude Magnier komédiája páratlan humorával nem kíméli a nézők rekeszizmait, miközben kibogozásra váró bonyodalmakat és megfontolandó tanulságokat is kínál a nagyérdeműnek.
Az „itt a piros, hol a piros” játszmára emlékeztető, mulatságos helyzetekhez vezető félreértések, amelyeket a három teljesen egyforma táska folytonos összecserélése okoz, és amelyek már a két korábbi, Louis De Funes és Sylvester Stallone főszereplésével készült filmből is ismerősek lehettek a nézőknek, természetesen a Csiky Gergely Színház produkciójából sem hiányozhattak.
Éppúgy, ahogy – a komédia műfajához méltón – jelen voltak a saját emberi gyarlóságainkra emlékeztető, ugyanakkor hibáikkal együtt rendkívül szerethető karakterek is. A mindent tudó, csak éppen nem sejtő szappangyáros, Bertrand Barnier – aki Sarkadi Kiss János alakításában minden hájjal megkent, mégis gyakran ügyetlenkedő, szerethető karakterré válik – élete egy délelőtt teljesen felfordul, amikor kiderül, hogy ismert és számára addig még ismeretlen családtagjai – kikapós felesége, folyton lázadó lánya, a számokkal bravúrosan trükköző könyvelője, az egykori szerelme, illetve a tőle született iker gyermekei – egymással szövetkezve kiforgatják minden vagyonából. A fondorlatos cselszövés számos humoros helyzethez vezet, és a szálak csak a darab végén bogozódnak ki teljesen.
Amint azt az ajánlója is ígérte, ebben az előadásban minden megvolt, amit a közönség egy nyári színházi produkciótól várhat. Könnyed nevetés, nagyszerű színészek, ismert francia sanzonokat megidéző dallamok, bonyodalmak, szerelem és tanulság. Gazdagok és gazdagodni vágyók, leleplezett csalók és persze valódi, szívhez szóló érzelmek.
A Fándly Csaba rendezésével színpadra állított produkció egy klasszikus történetet mesél el, nagyon is modern, lendületes, a mai kort is megszólító, ugyanakkor olykor-olykor a korábbi feldolgozások előtt is tisztelgő, azok egy-egy jól ismert elemét felidéző stílusban.
A Csíki Csaba díszlettervező, Cs. Kiss Zsuzsanna jelmeztervező és Memlaur Imre világítástervező által megálmodott látványvilágnak fontos eleme az egykori nagy előd, Louis De Funes arcképével díszített plakát, valamint a minimalista, hófehér hátteret és bútorokat megvilágító neonszínű fények. A francia komédiák jellegzetes stílusa és a magyar nyelv bravúrjaiból adódó poénok egymást erősítve késztették nevetésre a közönséget.
Ebben a hónapban további szórakoztató, feltöltődést kínáló előadásokkal várja a közönséget a Pécsi Nyári Színház. Ma a L'art pour l'art Társulat estje dolgoztatja majd meg a közönség rekeszizmait, július 22-én a Gergely Theáter érkezik a Káptalan utcába a Fogj egy sétapálcát című kávéházi kabaréval, július 26-án pedig a Bánfalvy Stúdió művészeinek közreműködésével Ray Cooney Funny Money című bohózatával zárul a programsorozat.
De a Káptalan Kert ezt követően sem zárja be kapuit: augusztusban és szeptember elején könnyűzenei koncertekkel várják a kikapcsolódni vágyókat, mások mellett Hobo, Szikora Róbert és az R-Go, Azariah, illetve a KFT zenekar is fellép majd a város szívében található szabadtéri színpadon.
Borítókép: Sarkadi Kiss János és Benedek Dániel az Oscar című előadás egyik jelenetében (Forrás: Csiky Gergely Színház)