– Kaposváron tanul, de a Nemzetiben játszik. Szokatlan a budapesti lét?
– Az elején rémisztő volt, nagyon féltem minden száguldó autótól, villamostól, turistától, millió nyelvtől és a tömegtől. Most már könnyen megtalálom a helyem, és nagyon szimpatikus a zsibongó élet. Kis faluból jöttem, ezért volt szokatlan eleinte. Nagy repülés volt hirtelen. Most már nem tudom elképzelni, hogy nem itt járom az utcákat. Eddig Bécs volt a legnyugatibb pont, ahova eljutottam, de szeretnék megízlelni más kultúrákat mind a színházban, mind a civil életben. Ami nagy váltás volt eddig a realista színházhoz képest, hogy tavaly Theodórosz Terzopulosz Bakkhánsnők rendezésében mint osztály vehettünk részt. Teljesen más világ ez: egy fizikai színházra alapuló, tökéletesen új formanyelv, amit ő az évek alatt kifinomított. Játszóként ezt megérteni számomra egy addig nem tapasztalt egységet jelentett a színházban.

– Mennyire volt testileg- lelkileg embert próbáló az előadás? Hihetetlen fizikai odaadást igényelt…
– Vért izzadtunk minden nap reggel tíztől délután négyig. Megértettük, hogy nem telhet el úgy próba, hogy alulteljesítünk. Arra koncentráltunk, hogy fizikailag kibírjuk és egyre jobbak legyünk. A legviccesebb az volt, hogy a nyolc hétben semmi másra nem volt energiánk. A figyelmet és koncentráltságot, amit ez adott, elraktároztuk magunkban és továbbvisszük.
A család illata Séra Dániel első élménye a kárpátaljai színházban
– Hogy érintette meg a színház fiatalon a kis faluban, ahol felnőtt?
– Bátyúban volt egy színjátszó szakkörünk, ahol Thészeuszt alakítottam. Lehettem tízéves akkor. Az előadással, amelyet vásári komédiaként mutattak be, kikerültünk a szegedi Weöres Sándor Országos Gyermekszínjátszó Fesztiválra is. Hangulatában és humorában is elraktározódott bennem ez az élmény, ekkor már éreztem, hogy nem tudnék mást csinálni, mint színházzal foglalkozni. Olyan ízléses szabadság áradt a darabból, amit addig nem tudtam felfedezni és megélni.
Azóta is arra vágyom, és törekszem, hogy ez a szabadság ne tudjon kislisszolni a hátsó ajtón, hanem ez maradjon a fő cél.