Henrik Irén beszámol arról, hogy egykoron a betegséggel küzdő férjének megígérte, hogy a Csongor és Tünde filmtervét igyekszik megvalósítani. Ha az eredeti Dargay-féle forgatókönyvtől némiképpen eltérően is, de ez a régóta dédelgetett álom végre megvalósulni látszik. Már több mint egy éve zajlanak a film készítésének munkálatai.

Örül a lelkem, hogy annyi évtized után, sok-sok variáció, filmterv és a forgatókönyv létrejötte után elkészülhet a Csongor és Tünde.
– osztotta meg velünk Henrik Irén.
Dargay Attila is tisztában volt azzal, hogy az irodalmi mű rajzfilmes adaptációja nem könnyű feladat, hiszen a Vörösmarty Mihály-féle változat XIX. századi nyelvezete jelentősen különbözik a mai fiatalokétól.
Vörösmarty szövege fantasztikusan gyönyörű, csodálatos műalkotás, de a mai kor számára nehezen értelmezhető. Fárasztó filmet pedig nincs értelme készíteni
– mondja, majd hozzáteszi: ez az oka annak, hogy nem az eredeti, Vörösmarty által megírt szöveg fog elhangozni a filmben. Kiemeli, hogy segíteni kell a széphistória jelenkori megértését, hiszen a film mégiscsak a gyermekeknek szól, akik a széphistórián keresztül ismerik meg azokat az egyetemes emberi értékeket, amelyek ma is éppúgy aktuálisak, mint két évszázaddal ezelőtt. Ebben sokat segített a forgatókönyvíró, Balassa Krisztián, aki alaposan elemezte Vörösmarty művét, Dargay képes forgatókönyvét, és Henrik Irén szempontjait is figyelembe vette.
Henrik Irén bízik abban, hogy a rajzfilm sikeres lesz, és sok fiatalt fog arra ösztönözni, hogy az eredeti irodalmi alkotást is alaposabban megismerje.
Emlékeztetett arra, hogy a rendszerváltás előtt a rajzfilmeket még a gyártási folyamatok előtt rendkívül precízen elbírálták a minisztériumban. Akkor az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy a film klasszikus irodalmi művet dolgozzon fel. A János vitéz, a Lúdas Matyi és a Vuk is így kapott zöld utat a megvalósításhoz. Az irodalmi besorolás nemcsak azért volt előnyös, mert eleve közismert és sikeres alkotásokat dolgoztak fel, hanem azért is, mert az alapján meghatározhatták a nézők korosztályát is. Meglátása szerint azért is lehettek sikeresek – és sikeresek ma is – ezek a filmek, mert tudatosan egy-egy korosztály számára készültek.