A Stefan Lengyel kiválósági ösztöndíjban részesült MOME-hallgatók szellemiségükben az egyetem névadója, Moholy-Nagy László gondolatát követve fejlesztették koncepcióikat, miszerint a dizájnnak a találékony és újszerű hozzáállást kell jelölnie, amely lehetővé teszi, hogy a projekteket ne elszigetelten nézzük, hanem az egyén és a közösség szükségleteivel való összefüggésben – derül ki az egyetem közleményéből.

„Nincs olyan kérdés, amelyet egyszerűen ki lehetne emelni az élet egészéből, és mint önálló egységet lehetne kezelni” – vallotta Moholy-Nagy László. Ez a gondolat napjainkban mintha érvényesebb lenne, mint valaha: komplex, kölcsönhatásokra épülő, globális világunkban minden mindenre hat, így a problémákat sem lehet csupán egy irányból megközelíteni.
Viski Noémi, a kiállítás kurátora a projektek közötti tartalmi kapcsolódást néhol egymást erősítő projektek párosításával, máskor az adott témakör pró és kontra oldalait kiemelve mutatja be. Rendezőelve szerint az egymást követő projekteket egy-egy kifejezés köti össze, a vonulat pedig együttesen a fiatal tervezőket foglalkoztató, legfontosabbaknak aktuális társadalmi, ökológiai és kulturális témákat rajzolja ki. A bemutatott ösztöndíjas projektek olyan kísérleti koncepciók, kutatások és prototípusok, amelyek még különböző utakon fejlődhetnek tovább.
A 32 díjazott hallgatóban közös, hogy maguk sem egy szerepben dolgoznak: munkáikban hol kutatóként, hol aktivistaként vagy menedzserként vannak jelen, hogy a lehető legjobban tudjanak reagálni a jelen kihívásaira. Ezekből pedig akad bőven, a projektek olyan kérdésekre válaszolnak, mint milyen egy igazán biztonságos város, vagy hogyan valósulhat meg az inkluzív (részvételen alapuló) tervezés, hogyan közelítsünk a tabutémákhoz, vagy hogy mi vár még ránk az ember–gép interakciót illetően, és mindeközben hogyan őrizzük meg kulturális örökségünket?
A biztonságos városok alapvető eleme a biztonságos közlekedés. Illés Eszter interakciódizájn mesterszakos hallgató például gesztuskontrollal és hangvezérléssel rendelkező autókban látja ennek egyik lehetséges megoldását. A várostervezés a mikromobilitás és a jóllét határán helyezkedik el Sárközi Tamás Colligo nevű elektromos, háromkerekű városkarbantartó járműve, amely az utca teljes körű tisztán tartásáért felel.