– Közeledik december másodika, A revizor bemutatójának estéje. Mit kap a közönség, ha beül az előadásra?
– Akik eljönnek, az erőteljes látványvilág mellett a gogoli humorral is találkoznak majd. Gogol drámájának egy teljesen új és friss olvasata jelenik meg a színpadon, amely olyan oldalát tárja majd fel ennek a klasszikus műnek, amit eddig talán nem ismertek.

– Miben lesz ez a feldolgozás más a korábbiakhoz képest?
– Ezt a darabot általában vígjátékként szokták színpadra állítani. Mi azonban sokkal inkább egyfajta szarkasztikus, látomásszerű megközelítésben szeretnénk megmutatni a közönségnek a mű lényegét és esszenciáját. Természetesen a humor is jelen lesz az előadásban, de a stílusa sokkal inkább a szarkazmus felé mozdul el. A műben rejlő általános igazságokra szeretnénk rávilágítani. Éppen ezért ez nem egy korhű, sőt még csak nem is korhoz köthető előadás lesz, sokkal inkább egyfajta fantazmagória. Egy olyan képzeletjáték, amely örök érvényű üzeneteket közvetít.
– Minek köszönhető, hogy Gogol műve csaknem kétszáz évvel a megalkotása után is élni és hatni képes?
– Az igazán nagy művek – így A revizor is – azért képesek fennmaradni és évszázadok távlatából is üzenni valamit az utókor számára, mert valódi emberi bűnöket, vétkeket, örömöket és bánatokat sikerül bennük megragadni és megmutatni. Ezek örökké élnek, és nem változnak az idők során. Már több mint 2700 éve létezik a színházművészet, és az elmúlt 27 évszázadban gyakorlatilag ugyanazokat az örök emberi témákat jártuk és járjuk körül.
– Az ön életében milyen szerepet játszanak Gogol művei?
– Mindig is azt mondtam, hogy számomra két igazán fontos szerző van: Shakespeare és Gogol. Utóbbinak gyakorlatilag minden darabját színpadra állítottam már, sőt két prózai művéből is készítettem előadást. Nagyon közel áll hozzám a látásmódja. Lenyűgöz az a mikroszkopikus részletesség, amellyel az emberre tekint, az a figyelem, amellyel a gyarlóságainkat vizsgálja és feltárja. Mindez annyira erőteljes, hogy a szerző olykor talán túlságosan is felnagyítja a részleteket, és időnként hiperbolikus túlzásokba csap át, amikor megmutat egy-egy apró részletet, amelyek végül egy nagy, globális és univerzális metaforává forrnak össze.