A műsor nyitányában bemutatkoztak a Budapest Cirkuszművészeti és Kortárstánc Főiskola idén indult lovasakrobata képzésének diákjai. Az első szóló produkciót Yaser Abdel Hamid, a Baross Imre Artistaképző tanulója mutatta be. Tanulmányait hat éve, a kínai rúddal való gyakorlást öt esztendeje kezdte, a Budapesti Nemzetközi Cirkuszfesztivál programjára egy olyan számmal készült, mely egy erős, keményen dolgozó férfiról szól, akinek erőfeszítései mit sem érnek, ha az életét nem tudja megosztani a társával, egy nővel. A fiatal artista előadásában a kínai rúd szimbolizálja a nőt.
Egy keréken, akár ketten is: Matos Lénárd és Teibler Daniella klasszikus cirkuszi zsánert ad elő, modern ruhába öltöztetve.
Nem mindennapi mutatványokat hajtanak végre, extrém stílusban, 2019 óta ötvözik az utcai freestyle-t a cirkuszművészettel egykerekű számukban.
A Duo Fossettet hengeperzsszámukkal korábban a Tündértánc – Nővarázs (2020), majd a Dinasztiák (2021) című műsorokban láthatta a magyar közönség.
Krich Noémi Magyarországon született és nőtt fel, majd a Baross Imre Artistaképző Intézet befejezése után Angliában kezdte el artistapályáját. Ott ismerkedett meg partnerével, akivel nemcsak a levegőben, de a való életben is egy párt alkotnak. John Laci Fossett apai ágról egy többgenerációs angol artista család sarja, gyerekkora óta tudja, hogy családja nyomdokaiba fog lépni.
Ezután a Tánceánia Együttes lépett porondra megváltozott képességű táncosaival, hogy kiegészítsék Donnert Alfons diabolóelőadását.
A Tánceánia Együttes megalakulása óta dolgozik és alkot folyamatosan, jelenleg Gál Eszter és Farkas Dorka vezetésével. Donnert Alfons a legendás Donnert cirkuszi dinasztia nyolcadik generációjának tagja, öt testvér közül a legfiatalabb.
Az Ádám cirkuszi dinasztia fiatal tagjai együtt léptek fel és mutatták be lovas számukban azt a generációról generációra öröklődött tudást, amely méltán híressé tette a családjukat.
A szünet után elsőként a Weiss Junior fliegende csoportot láthatta a közönség, amely 2005-ben alakult.
Az egyetlen magyar fliegende csoport lélegzetelállító számában az egymás iránti bizalom és biztos tudás jelenik meg.
A produkció egyik specialitása a tripla szaltó bekötött szemmel. A csoport jelenleg hat főből áll, a legfiatalabb artista mindössze nyolcéves – ami Európában egyedülálló. A csoporttal lépett a porondra Molnár Gréta is, aki az olasz cirkuszművészet ifjú tehetségeinek legfontosabb seregszemléjén átütő sikerrel mutatta be dance trapéz produkcióját a Baross Imre Artista- és Előadó-művészeti Akadémia delegáltjaként.
Nagyhegyi Sára szintén a budapesti Baross Imre Artistaképző növendéke. Hat év képzés után most hajlógó számával nyűgözte le a Budapest Nemzetközi Cirkuszfesztivál közönségét.
Simet László, a fesztivál díszvendége személyesen nem tudott jelen lenni, mivel produkciója már Monte Carlóban szerepel, de bejelentkezett, hogy köszöntse a közönséget.
Az Ádám cirkuszi dinasztia legújabb nemzedékébe tartozó, sokoldalú Ádám Henrik szédületes magasdrót produkciójával borzolta fel a közönség idegeit.
Russnák Regina a Baross Imre Artistaképző növendéke volt. Az artistaiskolában légtornára szakosodott, amellyel már komoly szakmai elismeréseket kapott.
Buti Olivér hét, Jagudits András pedig öt évig volt a budapesti Baross Imre Artistaképző tanulója, ahol a koreai deszka szerelmesei lettek. Az artistaképzőt tavaly sikeresen elvégző duó egy feltétlen bizalomra épülő, humoros produkciót hozott létre.
A műsor fináléjában a 100 Tagú Cigányzenekar is képviseltette magát, tíz zenésze a porond közepén játszva kísérte az artisták bevonulását.
Borítókép: A XV. Budapest Nemzetközi Cirkuszfesztivál magyar gálájának nyitánya (Fotó: Urbán Ádám)