Bár végeredményben a papírforma uralkodott a magyar idő szerint vasárnap éjszaka zajlott gálán, azért jó néhány díjazott okozott meglepetést. Rögtön a legelején valószínűleg a teljesen elérzékenyült Da ’Vine Joy Randolphot is váratlanul érte, amikor a Téli szünet című filmben nyújtott alakításáért a legjobb női mellékszereplőnek járó Oscar-díj az ő kezébe került, noha korábban a legtöbben Emily Blunt (Oppenheimer) vagy Jodie Foster (Nyad) köszönőbeszédét várták.

És még szintén a show elején az egész estés animációs film kategóriájában ugyancsak váratlan döntés született, hiszen a japán A fiú és a szürke gém diadalmaskodott, noha itt szinte mindig a Pixar nyer, amely ezúttal az Elemivel indult, de a jelöltek között szerepelt a hatalmas lobbierejű Marvel is a szakma által körberajongott Pókember: A Pókverzumon át című képregény-adaptációval.
És mivel az Oppenheimer, a Szegény párák és esetleg a Barbie nagy harcára számított mindenki – ami végül be is következett, igencsak egyoldalú eredménnyel –, sokan felkapták a fejüket, amikor a legjobb adaptált forgatókönyvnek az Amerikai irodalmat választották. A legjobb eredeti forgatókönyv esetében azonban nem volt kérdéses, hogy az Egy zuhanás anatómiája győz majd, Justine Triet és Arthur Harari társszerző át is vehette a szobrot.
Számunkra a legizgalmasabb pillanatok ez után következtek, hiszen két év után ismét egy magyar jelöltnek drukkolhattunk, ráadásul ezúttal is a díszlettervezés kategóriában (2022-ben Sipos Zsuzsannát díjazták a Dűnében végzett munkájáért) és Mihalek Zsuzsa – James Price és Shona Heath díszletberendezővel megosztva – el is nyerte a szobrot az egyébként Magyarországon forgatott Szegény párákkal. A művésznő nem jelent meg az átadón, de mint a közösségi oldalán írta, örüljünk ennek, mert, miként fogalmazott,
ha személyesen kint lettem volna, akkor a közvetítés még most is tartana, mert köszönetet mondanék a több száz magyar kollégámnak, akikkel együtt dolgozhattunk ebben a tényleg fantasztikus filmben.

Ezt követően azonban nem igazán történt olyan momentum, amelynek hatására félrenyelhettük volna a popcornt, mint az esélyesek előzetes latolgatásáról szóló cikkünkben írtuk, azáltal, hogy a franciák teljesen logikátlan módon nem az Egy zuhanás anatómiáját indították a legjobb idegen nyelvű film kategóriájában, lényegében átpasszolták a díjat az amerikai–angol–lengyel koprodukcióban készült Érdekvédelmi területnek – a holokausztdráma ráadásul a legjobb hangnak járó elismerést is bezsebelte az Oppenheimer elől.