– Hogy született meg a koncertsorozat terve?
– Ahogy Immanuel Kant mondta, az igazán jó zenei ötlet mindig spontán. Ezt figyelhetjük meg a legnagyobb zeneszerzők, köztük Beethoven, Bach vagy Mozart szerzeményeinél is. Nekem is így jött ez az ötlet.

Fellépőként és a közönség soraiban ülve egyaránt volt már alkalmam megcsodálni a Magyar Zene Háza káprázatos, üvegfelületek által körülölelt koncerttermét, amelynek a reggeli fényben teljesen más a hangulata mint délben vagy este. Egyszer csak megfogalmazódott bennem, hogy milyen jó lenne itt egy olyan koncertsorozatot tartani, amely ugyanazon a napon, három különböző napszakban is a zene élményével várja a közönséget.
Ugyanabban az épületben, mégis különböző miliőkben. A koncertnap mottóját is ez a gondolat ihlette: Reggel zene, délben zene, este zene.
– A fényviszonyok és az üvegfelületek játéka miatt lesz ennyire különböző a három koncert?
– Részben emiatt, hiszen a helyszín által teremtett hangulat is hatással lesz a közönségre. Másrészt az emberek reggel máshogy reagálnak az őket érő benyomásokra, mint este. Harmadrészt mindhárom napszakra más-más műsort állítottam össze, az előbb említett tényezőkhöz alkalmazkodva. Reggel például Johann Sebastian Bach F-dúrban írt Olasz koncertjével indítok, ami vérbeli olasz stílusban íródott, lendületes, ugyanakkor nagyon barátságos, könnyed zene. Nem véletlenül választottam nyitószámnak. Ahogy az sem véletlen, hogy az esti koncerten noktürnök, vagyis az este és az éjszaka zenéi is elhangzanak majd, délután pedig az adott napszak hangulatához illő, a természetről, a délutáni álmélkodásról és az érdeklődő megfigyelésről szóló műveket adok majd elő. Igazán izgalmas feladat volt összeállítani a műsort, amely végül hónapok hosszú ötleteléseinek eredményeképpen született meg.
– Volt olyan zenemű, ami semmiképpen sem maradhatott ki a programból?
– Nagyon fontos volt számomra, hogy Bach zenéje mindhárom hangversenyen felcsendüljön. Az én szememben ő a legnagyobb zseni. Saját univerzumot, új dimenziókat teremtett, ráadásul – mint a nagyok általában – rendkívül sokoldalú is volt. Vele indítom mindhárom hangversenyt, de minden alkalommal más arcát fedezhetjük majd fel. Reggel a már említett Olasz koncert hangzik el tőle, délután pedig egy francia szvit, amelyben egy sokkal érdeklődőbb, szemlélődőbb oldala tárul elénk. Este a Wolhtemperiertes Klavier második, 1744-ben keletkezett kötetének második darabja, a c-moll hangnemű prelúdium és fúga hangzik el. Ebben egy elmélyült, filozofikus, koncentrált hangulatú Bach-művet ismerhetünk meg.