Nem klasszikus festői technikák

Ezen a héten még látogatható a Zentán élő és alkotó Gubik Korina és Kókai Eléna kiállítása a Ráday utcában, az Art9 Galériában, ahol elsősorban kortárs, egyéni képzőművészeti kiállításokat rendeznek. Ez a kiállítás Fábián Zoltán, Kiss Zoltán és Szlabey Zoltán képzőművészek projektjéhez tartozik, amelynek során vendégeket is hívnak. A feltett kérdés mindig az: a kiállítók hogyan értelmezik a nonfiguratív művészetet.

2024. 08. 08. 8:02
festői
Gubik Korina alkotása. Fotó: Gubik Korina
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kiállítás anyaga az alkotók 2023-ban és 2024-ben keletkezett műveiből állt össze. Ahogy Kókai Eléna fogalmaz: munkáik egy különös hullámhosszon találkoznak kiállítótársával, Gubik Korinával. – Nagyon különbözünk, éppen ezért szeretném hinni, hogy a munkáink összecsengése azt mutatja, hogy univerzálisabb szférákat pendítettünk meg – mondta a képzőművész. – Ami jellemző mindkettőnk munkáira, hogy nem klasszikus festői technikákkal alkotunk. Az anyaghasználatunk is rendhagyó, hiszen fémforgácsokat, szögeket is felhasználunk. Nem is nevezem festményeknek az alkotásokat, mert inkább a geometrikusság jellemző rájuk – teszi hozzá. 

festői
Nem klasszikus festői technika Fotó: Kókai Eléna

Szokatlan festői technikák

Mint mondja, az utóbbi három évben a munkák diktáltak egy ritmust számára. 

Ezt az időszakot a következőképp éli meg: az absztrakció kifejezőerejének feltárása, a spontaneitás és a kontroll egyensúlyának keresése, visszavonulás, bizonyos intuíció vezérelte ásatás a tudatalattiban és a belső késztetés materializációja.

A zentai származású Gubik Korina munkásságára a geometrikus absztrakció a jellemző. A kompozíció leegyszerűsített, az alap képzőművészeti elemeken van a hangsúly. A színvilág elsősorban a feketére, a fehérre és az anyag természetes színére korlátozódik. Néhány éve megjelent a pink is. Néha a két dimenzióból kitörő alkotásokon szögekkel és a zsákvászon gyűrődéseivel építi a formákat. 

Úgy nyilatkozott, hogy az egyetemen kezdett el olyan tárgyakat összerakni, olyan motívumokat keresni, amelyek megengedik, hogy ne a figuralitás domináljon, hanem a festmény felülete. S lassan kezdte belevinni a nem festői anyagokat az alkotás folyamatába, egyre inkább kanyarodott az anyag felé. – S az ember minél jobban benne van, úgy veszik el egyre jobban a figuralitás, és kezd a dolog absztrakttá válni – mondta a művész.

 


 


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.