A budapesti klasszikusfilm-maraton nyitónapján a Music Box (Zenedoboz) című filmet is láthatja a közönség, amely arról szól, hogy egy sikeres chicagói ügyvédnő, Ann elvállalja édesapja, Michael J. Laszlo védelmét. A férfit azzal vádolják, hogy Mishka néven a budapesti nyilasok egykori parancsnoka volt, lánya pedig megpróbálja kideríteni az igazságot.

Hollywoodi dráma a budapesti klasszikusfilm-maraton programjában
A politikai témákban, a társadalmi igazságtalanságok ügyeiben mindig is harcosan kiálló, hangját hallató rendező és a forgatókönyvíró második közös munkája fiktív, de semmiképpen sem légből kapott történet vászonra vitelének indult a nyolcvanas években. Erősen hatott rá John Demjanjuk akkoriban nagy vihart kavart ügye. Az Amerikába emigrált és ott új életet kezdő ukrán férfi arról vált hírhedtté, hogy lágerőrként sokezer zsidó meggyilkolásában működött közre a haláltáborokban. Már régóta gyűltek ellene a vádak, de rémtetteinek a bizonyítása nehezen ment a bíróságon.
Az alkotók ebből a dermesztő valós helyzetből – ami szerint a tanúk bizonytalan emlékei, a cáfolhatatlan bizonyítékok hiányában a nyilvánvaló igazság mégsem ér el egyértelmű diadalt – kiindulva kezdték kidolgozni az egykori háborús bűnös kései elszámoltatása és annak családi következményei köré szőtt történetüket.
Azt, hogy a filmben a holokauszt magyarországi eseményei, a nyilas terror kapott hangsúlyt, a történelmi tényeken túl Joe Eszterhas magyar gyökerei is indokolták.
Bár a Flashdance-azel, az Elemi ösztönnel hatalmas karriert befutó forgatókönyvíró a háború végén született, Amerikában magyarok közt cseperedett. Egészen pontosan Clevelandban, ahol az óhazából kivándoroltak közt rengeteg volt nyilas, antiszemita emberrel találkozott. A magyarokhoz, a magyarságához kötődő ambivalens viszonya részben ebből eredt. Ezt súlyosbította az a tény, amikor a Music Box bemutatása után megtudta, hogy a háború idején a saját apja több száz zsidóellenes röpiratot, cikket írt és könyvégetéseket is szervezett. A drámai titok megismerése súlyos lelki válságot okozott neki, törést okozott a kapcsolatukban, ami többé már nem volt olyan, mint előtte. Később, apja 2001-es halála után megjelent önéletrajzi könyvében, a Hollywoodi fenevadban írt édesapjáról és vezekelt az általa elkövetett tettek miatt.