A darab középpontjában egy anya áll, akit Molnár Zsuzsanna jelenít meg. Már csak egy fia ( Fekete Gábor) maradt, és a titokzatos lány ( Kónya Merlin Renáta), akiről alig tudni valamit.
A Flamenco-Vérnász
A házasságra készülő fiú egy baljós esküvő küszöbén áll, amelyet a bosszú és a vér árnyékol be. Az események során a múlt titkai és népi babonák is felsejlenek, miközben a vér, mint a legfontosabb kötelék és a kés, mint a bosszú eszköze, minden döntést befolyásolnak.
A darabban csupán egyetlen szereplő visel nevet: Leonardo (Lukács Dániel). További szereplők: Fehér Anna, aki az Anyós/Hold szerepében tűnik fel, Pikali Gerda, aki Halálként és cselédasszonyként jelenik meg, Nemcsák Károly a menyasszony apját formálja meg, Szabó Emília a szomszédasszonyt alakítja, Kucskár Kamilla egy fiatal lány szerepében látható, a három favágóban és a vőfélyekben Zöld Csabát, Horváth Sebestyén Sándort, Blazsovszky Ákost ismerhetjük fel.
Ez a mese száz percben az andalúz szerelemről szól, ahol a vér, a kés és a családi kötelékek kiemelkedő szerepet játszanak – nyilatkozta a rendező, Hargitai Iván.
A nézők előtt bontakozik ki a vidéki esküvő képe, ahol a vendégek már várakoznak, és mindenki tudja, hogy a házasság mögött mély, régi sérelmek húzódnak meg.
Különböző kérdések foglalkoztatják a szereplőket: Mit akar a titokzatos lány? Mennyit áldozhat fel valaki a családért és a szerelemért? Megváltozhat-e az ember, vagy a róla kialakult kép későbbi sorsát is determinálja? Ezek a dilemmák örökérvényűen tükrözik a társadalmi és emberi ellentéteket.
A József Attila Színház színpadán Illyés Gyula fordításában életre kelő Lorca-mű nemcsak a klasszikus színház iránti tiszteletet fejezi ki, hanem új perspektívát is kínál a nézőknek; a cselekmény izgalma mellett a flamenco tánc és zene által keltett életérzés miatt is vonzó.