Több mint egymillióan látták minden idők egyik legsikeresebb magyar zenés darabját

A padlás 1100. jubileumi előadását láthatja a közönség ma este a budapesti Vígszínházban, ahol a produkciót eddig több mint 1,1 millió néző látta. A töretlenül népszerű félig mese, félig musical szövegkönyvét Sztevanovity Dusán és Horváth Péter, dalszövegeit Sztevanovity Dusán, zenéjét Presser Gábor írta.

2025. 02. 09. 14:09
Jelenet A padlás című előadásból Fotó: Gordon Eszter
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A padlás igazi közönség kedvenc, egy mesemusical, amelyben sok a nagyon komoly, nem mesei gondolat. Unokák meg nagypapáik egyaránt élvezhetik a jó zenéket és a színészek játékát. A zenés előadás szinopszisát Sztevanovity Dusán vetette papírra egy ég és föld közötti helyen, a padláson lévő otthoni dolgozószobájában. Ahogy korábban mesélte, A padlás az ő hitvallása, mely örök kérdésekre keresi a választ: miért vagyunk itt?, egyedül vagyunk-e az univerzumban?, mi lesz velünk, amikor meghalunk? és így tovább.

zenés
Medveczky Balázs és Hegyi Barbara A padlás című zenés előadásban. Fotó: Gordon Eszter

A zenés darab jubileumi előadását ünneplik a Vígszínházban

A zenés előadást Marton László rendezésében mutatták be 1988. január 29-én. A premier hosszú vastapssal zárult, és azóta is telt házzal fut a produkció.

A padlás egyszerű, általános emberi dolgokról szól: hitről és kételkedésről, elvágyódásról, szerelemről, életről, halálról.

Az elmúlt harminchét évben megszámlálhatatlanul sokszor nyitották ki a Rubik Ernő által készített Varázskönyv lapjait, Mamóka szilvás gombócai több ezerszer átrepülték már a színpadot, és generációk váltják egymást nemcsak a színpadon, hanem a nézőtéren is: vannak, akik még gyerekként látták a bemutatót, ma már unokájukkal együtt izgulják végig a történetet.

A padlás próbái a nagyszínpad helyett sokáig a Házi színpadon zajlottak, pénzhiány miatt a Fehér Miklós által tervezett díszlet nagy része korábban már használt elemekből állt össze, Jánoskúti Mártának fillérekből kellett megoldania a tizenhárom szereplő jelmezét, a zenét pedig Presser Gábor egyedül rögzítette. A dalokat azonban azóta is mindenki dúdolja, és a díszlet is változatlan a kezdetek óta, még Robinson, a mindent tudó számítógép is csak kisebb frissítéseken esett át.

Az előadás dramaturgja Radnóti Zsuzsa, koreográfusa Devecseri Veronika és Gesler György, Robinson tervezője Budavári István.

A mesemusicalben máig mintegy száz színész szerepelt.

Igó Éva a bemutatón még Süniként, ma már – Hegyi Barbarával váltásban – Mamóka szerepében, míg Méhes László a premieren Hercegként, napjainkban pedig – Kőszegi Ákossal megosztva – Detektívként lép színpadra. A Varázskönyv különleges hajtogatási technikáját pedig nemcsak a Hercegeknek, de a kellékeseknek is mindig meg kell tanulniuk.

A padlást a Vígszínházban eddig több mint 1,1 millió néző látta, a 999. előadást pedig streamen keresztül világszerte ötven országból tízezrek nézték élőben.

További információ a produkcióról ide kattintva érhető el.

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.