A padlás igazi közönség kedvenc, egy mesemusical, amelyben sok a nagyon komoly, nem mesei gondolat. Unokák meg nagypapáik egyaránt élvezhetik a jó zenéket és a színészek játékát. A zenés előadás szinopszisát Sztevanovity Dusán vetette papírra egy ég és föld közötti helyen, a padláson lévő otthoni dolgozószobájában. Ahogy korábban mesélte, A padlás az ő hitvallása, mely örök kérdésekre keresi a választ: miért vagyunk itt?, egyedül vagyunk-e az univerzumban?, mi lesz velünk, amikor meghalunk? és így tovább.
![zenés](https://cdn.magyarnemzet.hu/2025/02/QQtqakUkNCXkGy12ZYBtNgfLQBbnoljLtpuC98KI1TE/fit/1000/666/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2VmNjE3YWIzMDI0NDQ1ZDA5ZGVkMGNlMzdkZmU2YWY5.jpg)
A zenés darab jubileumi előadását ünneplik a Vígszínházban
A zenés előadást Marton László rendezésében mutatták be 1988. január 29-én. A premier hosszú vastapssal zárult, és azóta is telt házzal fut a produkció.
A padlás egyszerű, általános emberi dolgokról szól: hitről és kételkedésről, elvágyódásról, szerelemről, életről, halálról.
Az elmúlt harminchét évben megszámlálhatatlanul sokszor nyitották ki a Rubik Ernő által készített Varázskönyv lapjait, Mamóka szilvás gombócai több ezerszer átrepülték már a színpadot, és generációk váltják egymást nemcsak a színpadon, hanem a nézőtéren is: vannak, akik még gyerekként látták a bemutatót, ma már unokájukkal együtt izgulják végig a történetet.
A padlás próbái a nagyszínpad helyett sokáig a Házi színpadon zajlottak, pénzhiány miatt a Fehér Miklós által tervezett díszlet nagy része korábban már használt elemekből állt össze, Jánoskúti Mártának fillérekből kellett megoldania a tizenhárom szereplő jelmezét, a zenét pedig Presser Gábor egyedül rögzítette. A dalokat azonban azóta is mindenki dúdolja, és a díszlet is változatlan a kezdetek óta, még Robinson, a mindent tudó számítógép is csak kisebb frissítéseken esett át.
Az előadás dramaturgja Radnóti Zsuzsa, koreográfusa Devecseri Veronika és Gesler György, Robinson tervezője Budavári István.
A mesemusicalben máig mintegy száz színész szerepelt.
Igó Éva a bemutatón még Süniként, ma már – Hegyi Barbarával váltásban – Mamóka szerepében, míg Méhes László a premieren Hercegként, napjainkban pedig – Kőszegi Ákossal megosztva – Detektívként lép színpadra. A Varázskönyv különleges hajtogatási technikáját pedig nemcsak a Hercegeknek, de a kellékeseknek is mindig meg kell tanulniuk.
A padlást a Vígszínházban eddig több mint 1,1 millió néző látta, a 999. előadást pedig streamen keresztül világszerte ötven országból tízezrek nézték élőben.
További információ a produkcióról ide kattintva érhető el.