Naiv, gyermeki képzeletvilág az Arnoldia, Gross Arnold játékos grafikai életműve, amelynek darabjaiból komplett univerzum nyílt a belvárosi Széphárom Közösségi Térben karácsony előtt. Feledy Balázs gondolatait idézve kevés az olyan művész, akit annyira szeretnek, mint Gross Arnoldot, de végképp kevés olyan alkotó van, aki a szeretetről kíván művet létrehozni. Maga Gross vallotta: alkotói célja, hogy örömet szerezzen, boldog legyen, aki a képeit nézi. A Gross Arnold 90
– A művészet kertje címmel rendezett tárlat egyszerre vezet be a pink karácsonyfa-installáció körül épülő mesebazárba, a játékbirodalomba és a Gross életét meghatározó kertekbe, terekbe, városokba, amelyek a rá jellemző gazdag motívumtárral szürreális képzeteket teremtenek.
A szeretet ünnepe előtti nyitás a kurátorok tudatos választása a gyermeki érzelmektől átitatott életmű reprezentálására. Szentkuthy Miklós szavai szerint „nem holmi olcsó aktualizálás íratja le velünk a döntő meghatározást Gross Arnold életművéről, mikor ezt mondjuk: ez az egész életmű tulajdonképpen egy nagy (ezer mikro-miniatűrjében nagy) karácsonyfaopus. A karácsonyfán csüngnek-csengnek és hintáznak havas vagy repkényes házak, házikók, gombák, diók, autók, buborékholdvilágok, babák, harangok, bájos vagy furcsa-torz állatok: a gyűjtemény valami babett-balett világvitrinnek mondható.”
A gazdagon válogatott tematikus munkák mellett kuriózumokkal is találkozunk: egy térben még nem látott nagy méretű olajképekkel, diorámákkal, vagyis a Gross-féle fantáziavilág térbeli kiterjesztéseivel, a festmények apró figuráival, tárgyakkal történt kiegészítéseivel, babaházakra emlékeztető miniatűr dobozterekkel.
Központi helyre került A barátkozások országútján 1969-es nagy méretű olajfestménye, amely Gross számos, hatvanas évekre jellemző motívumtárából építkezik. Két klasszikus műremeket idéz meg ez az alkotás szerkesztettségében és témaválasztásában is: Jan van Eyck Genti oltárának középső tábláját, a Bárány imádását, valamint Hieronymus Bosch Gyönyörök kertjét. Mindkét mű reprodukciója szobájának falát díszítette. Gross saját világának meghatározó mozzanatait rendezte az egyetemes művészet mérvadó képi szimbólumai köré a festményen.