Nem a formabontás volt a cél a Gellérthegyi álmok újfajta feldolgozásakor. A rendezői elképzelést, mondhatni, maga a szerző sugallta. Hogy miként? A Magyar Nemzeti Digitális Archívum (MaNDA) őrzi Karinthy Ferencnek a mű előtt papírra vetett kétoldalas szinopszisát. Ebben Cini azt írja: a lány műtősnőnek mondja magát, aki a vidéki bombázások elől menekült a fővárosba, a fiú pedig biceg, mutatva, hogy isiász miatt leszerelték. Később azonban színt vallanak: a lány zsidó, családját kiirtották, a fiú megléptetett egy szerb partizánlányt az őrizetből, ezért elszökött a hadseregből. Kint ágyúdörgés, életveszély, idebent életveszély, ha rájuk bukkannak. Játszanak, mert nem tehetnek mást. Mint a téli, oroszországi visszavonuláskor, aki csak állt, annak lefagyott a lába. Eljátsszák a jövőt, amelyben a lány híres táncosnő.
Az év legmeglepőbb folytatásában három férfi sem képes pótolni a korábbi főszereplőt, mégis jól mulattunk rajta
A Gladiátor rajongói nem valószínű, hogy szeretni fogják az elrugaszkodott ötletekkel teli második részt.