Új divatszó lengi be mindennapjainkat, ostromolja kérve-kéretlenül a fülünket és egyéb érzékszerveinket. Nem, nem a gyönyörű és remekbe szabott magyar szóalkotmányról, az „influenszer”-ről van szó (ő egyelőre még pólyában gőgicsél, de ne legyenek kétségeink: rövidesen a fejünkön táncol majd), hanem az „érzékenyítés”-ről. Vitalitását mutatja, hogy nemcsak emberre, hanem az élettelen anyagra is hat. Ábelnek például rendszerint kinyílik a bicskája tőle. A komájától kapott szerszám nagyon ideges fajta, talán mert bicskához méltatlan körülmények közt kénytelen tengődni. Otthon dekkol a fiókban, soha nem járt még a maga természetes közegében, a bálban. Ábel nem viszi még csak emberek közé sem, pedig egy székely bicskának leghőbb vágya, hogy rendszeresen megmártózhassék különféle közösségi események hangulatában, betekintsen kellemetlen emberek emésztési folyamatába (vö. kiontom a beledet) és egyéb belső szervek mindennapjaiba. Mostanság egyre többet kell csitítgatni az idők járásától mind ingerültebbé váló jószágot, mely különösen érzékeny az „érzékenyítés”-re. E tekintetben egy húron pendül gazdájával.
Beszédes életrajzi töredék
Pósa történetei nem öncélúak, hanem közösségi okulásra készültek, mindezt hitelesen, remek stílusban közli velünk, az olvasókkal.