Új divatszó lengi be mindennapjainkat, ostromolja kérve-kéretlenül a fülünket és egyéb érzékszerveinket. Nem, nem a gyönyörű és remekbe szabott magyar szóalkotmányról, az „influenszer”-ről van szó (ő egyelőre még pólyában gőgicsél, de ne legyenek kétségeink: rövidesen a fejünkön táncol majd), hanem az „érzékenyítés”-ről. Vitalitását mutatja, hogy nemcsak emberre, hanem az élettelen anyagra is hat. Ábelnek például rendszerint kinyílik a bicskája tőle. A komájától kapott szerszám nagyon ideges fajta, talán mert bicskához méltatlan körülmények közt kénytelen tengődni. Otthon dekkol a fiókban, soha nem járt még a maga természetes közegében, a bálban. Ábel nem viszi még csak emberek közé sem, pedig egy székely bicskának leghőbb vágya, hogy rendszeresen megmártózhassék különféle közösségi események hangulatában, betekintsen kellemetlen emberek emésztési folyamatába (vö. kiontom a beledet) és egyéb belső szervek mindennapjaiba. Mostanság egyre többet kell csitítgatni az idők járásától mind ingerültebbé váló jószágot, mely különösen érzékeny az „érzékenyítés”-re. E tekintetben egy húron pendül gazdájával.
Ábel berzenkedése nem esetleges, tapasztalatokon alapul. Tisztában van ugyanis azzal, hogy „érzékenyítés” örvén már megint valami olyasmit próbálnak az agyába sulykolni, a torkán lenyomni, ami vagy szükségtelen, vagy erkölcstelen, vagy természetellenes. Vagy mindhárom. Az embernek van egy veleszületett érzékenysége, azaz képes megfelelően reagálni a külvilág ingereire. Normális esetben. Ami ezen kívül esik, az a szakemberek dolga. Tehát semmi szükség arra, hogy külön érzékenységvakcinákkal tömjenek bennünket – méltatlankodik Ábel. Ha mégis makacsul próbálkoznak vele, az már, ugye, gyanús. Hogy ennek valami önmagán túlmutató célja van. Ha Ábel hinne egy globalista összeesküvésben (de természetesen nem hisz), úgy vélhetné, hogy kiötlői öles léptekkel haladnak afelé, hogy zavaros agyú, könnyen manipulálható csőcselékké formálják korunk társadalmait, különös tekintettel az európaiakra. A jelszó természetesen ezúttal is – mint mindig, ha átverésről van szó – negédes, olyan, amelyre minden jóérzésű ember rábólint: „tolerancia és befogadás”. Ifjúként még hitt az efféle jelszavakban, megvalósítandó eszményként tekintett rájuk. Ma már csak arra kell gondolnia, hogy ama másik, nem kevésbé fellengzős jelszó, a „szabadság, egyenlőség, testvériség” paravánja mögött is hány millió embernek kellett meghalnia, s máris a hideglelés kerülgeti.