Tóth György az aktfotózás normasértője – fogalmazták meg kritikusai, és valóban: ennél frappánsabban talán nem is lehetne megragadni művészetének lényegét. De nincs a művészetben normasértésre csábítóbb téma sem, mint az akt. Amióta az antik klasszikus görög szobrászat szó szerint márványba véste az európai szépségeszményt, azóta e viszonyítási pont körül kering és küzd az ábrázolás a valóságtükrözés, az eszményítés és az intellektuális alapú újrafogalmazási igények térbeli koordináta-rendszerében. Minden kor meghatározza a maga vizuális normáit, a „gúzsba kötve táncoló” művészek által létrehozott képi tartalmak pedig – a mindenkori ilyen-olyan kényszerek hatására – a társadalmi valóságot mutatják a közeg aktuálisan elfogadott stílusában, és ez alól nem kivétel a fotográfia sem. Kivéve, amikor a lázadó művész a szabott kereteket feszegeti. Nos, innentől válik bizsergetően izgalmassá a történet. És jó kép történetet mesél.
Karácsony a pokol közepén
Sztehlo Gábor evangélikus lelkész ember maradt a pokol közepén is.