Kínai kungfufilm verekedésének zaja szűrődik ki az egyik viskóból Nairobi külvárosi nyomortelepén, Limuruban. Folyó víz nincs, a házikót is hullámlemezből tákolták össze. Kétgyermekes tulajdonosa, Michael Nganga cipőjavításból próbálja eltartani családját, s néhány csirke is kapirgál az udvaron. A viskót majdnem feldönti a rászerelt hatalmas kínai tányérantenna, amely műholdas tévécsatornák százait sugározza a bent villódzó ósdi készülékbe – Pekingből. Óriási előny ez, hiszen fél kézen megszámolhatók a kenyai helyi csatornák, amelyek nemigen adnak széles körű képet a külső világról.
Az, hogy a műholdas műsorszórás jóvoltából kinyílt a világ a külvárosi szegények előtt is Afrikában, egyenesen Hszi Csin-ping kínai elnöknek köszönhető. Az ázsiai birodalom első számú vezetője 2015-ben hirdette meg a Tízezer falu fennkölt programját, amelynek keretében elviszik a digitális televíziózást a fekete kontinens szegény vidékeire is. Korábban a tévékészülékek előtti ücsörgés a földrész számos részén a gazdagok privilégiuma volt, ám ők is kénytelenek voltak elavult, rossz minőségű analóg adással beérni. Hszi álma az volt, hogy modern, digitális, műholdas műsorszóró hálózatot építtet ki átjátszóállomások során keresztül, amivel lényegében akár Pekingből is lehet sugározni tévéadást Afrika legeldugottabb sarkába is. Ha valaki a tervet pusztán emberbaráti gesztusnak tekinti, valószínűleg tévedésben fog maradni.
A kínai államfő terve sokkal inkább mesteri húzás volt, amely javítja Kína megítélését Afrikában, miközben Peking szorosabb ellenőrzés alá vonhatja a kontinens kommunikációs infrastruktúráját, s úgy irányíthatja Kína médiaszereplését, ahogy akarja. Másrészt pedig zsíros bevételhez és hatalomhoz juttat egy fontos, ám korábban nemzetközileg nemigen jegyzett kínai céget. Ez pedig a StarTimes, amely a pekingi kormány fővállalkozójaként kivitelezi a Tízezer falu programot, lehetővé téve a vállalat számára, hogy domináns helyzetbe kerüljön az 1,2 milliárd lelket számláló afrikai piacon.