– A magyar alternatív kultúra egyik meghatározó egyénisége, színes és változatos karrierrel. Soha nem akarták megírni vagy megfilmesíteni az életét?
– Bár nagyon érdekes, pikareszk és öt életre elég történet áll mögöttem – remélem, előttem is –, mindig elzárkóztam a nagy életinterjútól, amely könyvvé változik. Ha úgy érzem, eljött az önéletrajz ideje, akkor megírom egyedül vagy partnerrel. Ahhoz az kell, hogy se fizikailag, se szellemileg ne legyen kedvem ennyit mozogni. Lelkileg egy helyben vagyok, amióta megszülettem, azzal nincs probléma, ahogy a tornádó közepében is nyugalom van. Attól még végigsöpörtem az életemen. Vagy az rajtam. Tizenkét éves koromban nyitottam egy dossziét, és ráírtam, hogy Családregény. Nagymamámék heten voltak testvérek, az ő élettörténetüket kezdtem el összegyűjteni. Ez azzal függött össze, hogy Müller Péter író, az apukám – aki a nevére vett – összeházasodott anyukámmal, kivettek az intézetből, és a papától kaptam egy írógépet. A nagymamám családjának a története valóban megírásra érdemes, az enyém nem olyan érdekes.
Írói feladatok
– Dehogynem! Kigyűjtöttem, hogy mivel foglalkozott eddig. Volt könyvtáros, nevelő, kézbesítő, takarító és hangmérnök. A Színművészeti Főiskolán film- és televíziórendező szakon végzett, dolgozott lektorként, fordítóként, tévészerkesztőként. Hogyan lett tengeri halász?
– Filmproducerként dolgoztam Amszterdamban, Normandiában forgattunk, ahol olyan jól éreztem magam, hogy ott maradtam. Hollandiában olajtartályhajót is takarítottam, azt nem kívánom senkinek.
– Miért ment el Hollandiába?
– Mert betiltották a munkáimat, például 1984-ben a vizsgafilmemet, az Ex-kódexet. A koncertjeinket is letiltották, és a dalainkat se adták ki. Feloszlott a Kontroll Csoport, én pedig beleszerettem egy holland lányba. Írtam egy forgatókönyvet, mely eredetileg Párizsban játszódott volna, de gyorsan átírtam Amszterdamra. Simó Sándor, a Hunnia Stúdió akkori vezetője kiküldött, hogy keressek coproducert. Kimentem egy hónapra Hollandiába – ahol nem éppen a feladattal foglalkoztam –, majd visszajöttem. A filmgyár büféjében összetalálkoztam Salamon Andrással, akit megkérdeztem, hogy nem tud-e egy holland producert. Ott ül, mondta, majd bemutatott Bubo Damennek, akinek tetszett a filmnovellám. Féléves holland ösztöndíjat is felajánlott. Azóta is az egyik legjobb barátom. Hat évig dolgoztunk együtt a Sphynx Intervisuals és a Bubofilm nevű amszterdami cégeknél. Hollandiából akkor jöttem el, amikor kezdett nagyon jól menni, viszont szakítottam a barátnőmmel, ezért hazajöttem. Nem is tudtam róla, de éppen rendszerváltás volt. Öt évre leköltöztem egy nyugodt kis zalai faluba.