– Tizennégy éve vette át a diplomáját, de már húsz éve van a pályán. Mivel foglalkozott a Színművészeti Egyetem előtt?
– Tizenhárom éves koromtól Kisvárdán és környékén lagzikban, bálokban léptem fel. Édesapámnak a civil foglalkozása mellett volt egy hobbizenekara, gitározott és énekelt. A falumban lakott egy tehetséges zenész fiú, aki a velünk szemben lévő bisztróban zenélt. Tetszett, hogy hatással van az emberekre, én is azt akartam érezni. Naponta négy-öt órát gyakoroltam a szintetizátoron, hétvégenként pedig tizenkét órát zenéltem. Hatkor kezdődött a buli, tizenegykor megálltam húsz percre, aztán legközelebb hajnali háromkor pihentem. Szabolcsban akkoriban ezt így kellett. Mondták is, ott megtanulja az ember, hogy hol lakik az Úristen!
– Szeret mulatni?
– Nagyon, de már nem bírom. Jó társaság kell hozzá, mert nem mindegy, hogy kivel mulat az ember. Kisvárdán nemcsak lagziztam, a DoktoRock nevű társulatban is felléptem, amit orvosok, ügyvédek alapítottak a saját szórakoztatásukra. A mai napig amiben tudok, részt veszek. Tizennyolc évesen az Anna Karenina című musicalben Karenint énekeltem. Most 38 évesen nem biztos, hogy lenne hozzá bátorságom. Akkor boldog voltam, hogy Nagy Anikóval és Vikidál Gyulával állhattam egy színpadon. Harmadszorra vettek fel az egyetemre Kerényi Imre zenés színész osztályába. Azóta is mind a tizenheten pályán vagyunk, ami nagy dolog. Évente többször is összejövünk, néhányan együtt is játszunk. A nyomorultakban, Tompos Kátyával a Szerelmes Shakespeare-ben, amelyet nemrég Szegeden adtunk elő. Hatalmas siker volt, csak a második előadás utolsó nyolc percét elmosta az eső. Épp akkor kezdett el esni, amikor Pál Andris azt mondta, hogy elég a drámából, jöhetne valami vígjáték, mondjuk vízkeresztre? Kitört a nevetés. Szirtes Tamás, a Madách Színház igazgatója látott bennem fantáziát, és nem akarta, hogy csak a szépfiúszerepeket játsszam, amire az Adagio zenekarunk rátett egy lapáttal. Az utóbbi időben a zenés feladataim csökkentek, és a próza került előtérbe. Például A nyomorultakban Thénardiert játszom, teljesen elmaszkírozva, sokszor az előadást néző kollégák se ismernek fel.