– Édesanyja is színésznő szeretett volna lenni, de őt nem vették fel végül a színművészetire. Hajtóerőt adott a bizonyítási vágy?
– Nekem inkább lehetetlen küldetésnek tűnt emiatt a színészet. A hajtóerő belülről jön, nem a családtól kapjuk: vagy van ambíciója az embernek, vagy nincs. A színház nagyon ismerős és vonzó közeg volt, de nem tudok olyan pontot mondani, amikor eldöntöttem volna, hogy ez az én utam. Sok minden érdekelt, például a színház vizuális része, a díszlet- és jelmeztervezés is.
– Több olyan szerepben is láthatjuk, amely kapcsolódik az ötvenes évekhez és annak díszleteihez, legközelebb Deák Kristóf legújabb filmjében, a Foglyokban. Kötődik ehhez a korszakhoz?
– Véletlenül találnak meg ezek a szerepek, nem az én döntéseim. Az utóbbi években talán a korábbinál több alkotás készül erről a korszakról, amiatt lehet így. Itthon sajnos nem olyan a szakma, hogy bombáznak az ajánlatokkal, és a nekem szimpatikus szerepek közül mazsolázgathatok. Nincs olyan sok munka. Ezzel együtt azért előfordul, hogy valamit nem vállalok el, mert nem fér bele abba a képbe, amelyet magamról szeretnék kommunikálni a világ felé – vagy azért, mert egyszerűen nem érdekel.
Túl a skatulyán
– Milyen képet szeretne kialakítani saját magáról?
– Mindennel, amit a nyilvánosság előtt csinálok, azzal magamról alakítok képet. Ezt tudatosítani kell: ha egy reklámban vagy egy tévéműsorban szerepelek, az jelent valamit. Meg kell találni az egészséges arányt, hogy mindig magasabb minőséget tudjon képviselni az, amiben megjelenek.
– Sokszor mondták önről, hogy leginkább a kemény női szerepek találják meg a Terápia című sorozattól a Mindenki szigorú tanáráig. Ez is tudatos választás volt?
– Dehogy! Annál boldogabb lennék, minél többféle dolog jutna az eszükbe a rendezőknek rólam, és sokféle szerepet kapnék. Szerintem itthon szeretik beskatulyázni a színészeket. Ha már láttak egyfajta karakterben, és az tetszett, akkor úgy vannak vele, hogy jó leszek egy másik hasonló szerepre is. Nemrég megkerestek egy háromgyerekes, zaklatott családanya feladattal, amelyet visszautasítottam. Úgy gondolom, hogy most nem szeretnék a háromgyerekes családanya sztereotípiájába belekerülni csak azért, mert az Egy nap című filmben egyszer már ment. Az alkotók ilyenkor talán azt gondolják, hogy megspórolnak valamennyi munkát, de az nem megúszható.