A RepTár Szolnoki Repülőmúzeumban március 15-ig megtekinthető, Regensburgban gyártott Messerschmitt egy tó mélyén vészelte át a világégést követő évtizedeket. A gépet Bf 109G–6-ost RQ+DS hívójellel 1944. május 10-én vagy 11-én repülték be, majd nem sokkal később áthelyezték a Luftwaffe 2/JGr West alakulatához a lengyelországi Jarowcébe. Ernst Pleiness őrmester 1944. május 28-án egy gyakorlórepülés során kényszerleszállást hajtott végre a Trzebun-tóra. A pilóta nem élte túl a manővert, a gép maradványait 1999-ben emelték ki a vízből, és a Lengyel Sasok Alapítvány restaurálta.
A kiállított gép még nincs teljesen kész, újjáépítése a vezető restaurátor korai halála miatt megtorpant – tájékozatott Almási Balázs Messerschmitt-szakértő és repülőgép-restaurátor, aki a dolgok jelen állása szerint segít a lengyeleknek befejezni a Magyarországra hozott gép restaurálását. Ritka tudás az övé, csupán néhány hozzá hasonló fanatikus létezik a világon, akinek a fejében megvan a szakszerű rekonstrukcióhoz szükséges ismeret. Jelenleg a műszerfal hiányzó alkatrészeinek pótlásán fáradozik kecskeméti műhelyében. Almási 12 éve dolgozik a Magyarmesszer projekten, melynek célja, hogy részben a hazai földből előkerült roncsokból kinyert alkatrészek felhasználásával megépítsék a híres magyar Puma vadászrepülő ezred egyik gépének hiteles mását, talán a 36 légi győzelmes Szentgyörgyi Dezsőét, a kommunisták által 1953-ban kivégzett Tóth Lajosét vagy valaki másét.
Gyakori, de annál nehezebben megválaszolható kérdés, hogy melyik volt a második világháború legjobb vadászgépe. Tudniillik ez attól függ, mikorról beszélünk. A hadviselő felek folyamatosan fejlesztették gépeiket, az új verziók megjelenése pedig fejlesztési válaszlépésre késztette az ellenoldali felet. Abban nincs vita a hadtörténészek körében, hogy a világháború első felében a Messerschmitt Bf 109 E, majd F változatai az európai légtér urai voltak. Az angliai csata idején azonban az angol Spitfire-ek méltó ellenfélnek bizonyultak, majd – miután kiküszöbölték az 1942-ben hadrendbe állított amerikai Mustang kezdeti hiányosságait – 1944-re az amerikai típus lepipálta mindkettőt.