A chilei elnök mindent megpróbált, hogy kifogja a szelet a tüntetők vitorlájából. A tiltakozási akciók azt követően robbantak ki, hogy a fővárosban mintegy 12 forintnak megfelelő pesóval drágultak a metrójegyek, és ez csak a csúcsforgalomban utazókra vonatkozott volna. A hét vonalból álló, összesen 140 kilométer hosszú hálózat Dél-Amerika legkorszerűbbike, a minden igényt kielégítő földalatti Santiago de Chilében naponta hárommillió utast szállít. Szinte mindenhova el lehet jutni vele, nagy szerepe van abban, hogy a főváros útjai járhatók. Mint az országban szinte minden, a metró is privatizált, érthető, ha a tulajdonosok nem akarják veszteségesen működtetni. Az emeléssel egy menetjegy ára 350 forint lett volna, ám ezt is sokallták azok, akik naponta többször metróra szállnak. A tüntetők az első dühüket a metróállomásokon töltötték ki: a 136 megállóból mintegy nyolvanban keletkezett 400 millió dollárra becsült kár. Jelenleg is több vonalon szünetel a forgalom.
A gilisztaűző varádicstól a terjőke kígyósziszig
Értelek – mondta Rezeda Kázmér, mert mindig ezt mondta, amikor nem értett semmit.