Pirító

2019. 12. 17. 11:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Engem is elért a Black Friday. A vásárlási lázban kenyérpirítót kerestem. A különféle online ajánlatok között volt minden, mi szem-szájnak ingere, a szivárvány színeiben játszottak a pirítók, amelyeknek a legegyszerűbb funkciójuk volt csak a kenyérpirítás. Hosszú szeletes darabot szerettem volna, mivel az elterjedt rövid szeletes verzióba csak a bagett fér bele. Jó lett volna továbbá annak a márkának a pirítóját beszerezni, amely a többi konyhai kisgépemet is gyártotta. És láss csodát, az egyik legnagyobb internetes áruház partnerénél találtam egy minden igényt kielégítő darabot. Ám mire megrendeltem volna, kiderült, hogy elfogyott a készlet. Semmi gond, egy másik partner is árulta a pirítót – ugyan egy ezressel drágábbért. Viszont hamarosan kiderült, hogy mivel ez a kereskedő nem teszi lehetővé a személyes átvételt, a pirító házhoz szállítása majdnem annyiba kerülne, mint maga a termék, ezért egy másik webáruház nem akciós darabja még mindig olcsóbb, mint a Black Friday akcióban elérhető pirító.

Irány hát a másik áruház, ahol hatalmas zöld betűk hirdették, hogy a kiszemelt kenyérpirító „külső raktáron” található. A termék a kosárba került, megtörtént a fizetés, majd elkezdődött a várakozás, hogy a „külső raktárból” beérkezzen a pirító. Két hét elteltével a termék helyett levél érkezett, amelyben tájékoztattak, hogy a darab valójában nem létezik, és már nem is beszerezhető. Mikor feltettem a kérdést az ügyfélszolgálatnak, hogy miért jelezték rendelhetőnek a terméket a honlapon, az volt a válasz, hogy több ezer terméket árusítanak, csak nem képzelem, hogy folyamatosan nézik, aktuális-e még…

Rutinos online vásárlóként persze az ember levonhatja a tanulságot, hogy a „külső raktár” nem azonos egy nagy külvárosi bádogkockával, amelyben végeláthatatlan polcokon sorakoznak a termékek, hanem a nagykereskedőt jelenti, amelynek jó esetben tényleg van raktára. Rosszabb eset, ha neki sincs az adott termékből, és a gyártól kell rendelni újat. Mivel a gyárnak van raktára, a „külső raktár” kifejezés nem hazugság. Innen már csak egy lépés, mikor az itthon különféle kütyüket árusító webáruház szintén „külső raktárra” hivatkozik, amikor a rendelés után szerzi be Kínából az adott terméket. És ahogy az az AliExpressről való rendelés esetében is történik, négy-hat hetet kell várni a termék beérkezéséig. Ez csak akkor veszélyes, ha az adott terméket az ember karácsonyi ajándéknak szánja. Az időfaktorral persze a webáruházak is tisztában vannak, senki nem rendelne tőlük, ha azt írnák ki, hogy a termék „Kínában van raktáron”.

Az Amazon nem véletlenül rendelkezik a világ legnagyobb raktáraival szerte a világon. Mint online piactér itt is előfordul, hogy a partnerek szállítanak a saját készletükből, de a szemfüles vásárló könnyen ki tudja választani, hogy melyek azok a termékek, amelyek ténylegesen saját raktáron vannak. Minden évben növekszik a cég fekete pénteki forgalma, az idén csak Amerikában 4,2 milliárd dolláros nyereséget regisztráltak, a Cyber Monday pedig a valaha volt legnagyobb forgalmát hozta. Éppen ezért volt meglepő fiaskó, mikor kiderült, hogy a Nintendo Switch konzol helyett rendre óvszert, fogkefét, elemet küldött a cég. Az Amazon bocsánatot kért, és vizsgálatot indított az ügyben. Egyes szakértők szerint kárpótlás is várható.

A magyar webáruházak eddig nem jutottak el. Tőlük legfeljebb elnézést kérő e-mail érkezik, és a termék továbbra is rendelhető marad, amely „külső raktárról” szállítható.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.