Ha néhány szóban kellene összefoglalni, milyen a Tartuffe a Katona József Színházban, nem jutna eszembe más, mint hogy: eszméletlen jó darab. Minden szempontból. Molière Tartuffe-je klasszikus komédia, szerzője legismertebb műve. Egy majd 360 éves klasszikus, de mivel tartalmilag örök igazságokat és jellemeket ábrázol, megengedi a modern adaptációt. Sőt jól áll neki. Az alkotóknak sikerült is kiemelniük a történetet saját korából, és behelyezni egy fiktív korba. Ezt húzzák alá Cs. Kiss Zsuzsanna sci-fi fantáziát megszégyenítő, megunhatatlan ruhakölteményei és Bartha József – a ruhák formagazdagságát ellenpontozó – minimalista díszlete, amely alumíniumfalaival és fotocellás ajtajával nem nyújt több látnivalót, mint egy színpad méretű liftkabin. Az egyetlen értelmezhető objektum az a kereszt, amelyet a szétnyíló ajtó mintáz mozgásának bizonyos fázisában, és dramaturgiai értelmet nyer a történet bizonyos pillanataiban. A díszlet minden ingerszegénysége ellenére részben a fényjátéknak – de különösen a színészi teljesítményeknek – köszönhetően mégsem válik unalmassá, nem érezzük azt, hogy már megint a szűkös költségkeretek „inspirálták” a díszlettervezőt.

„Mintha varázsolnék” – mondja egy eltűnőben lévő mesterség utolsó mohikánja
Koronczay Imre órásmester 1977 óta gondoskodik róla, hogy ne tévesszük el az időt.