Nigériában járó hazánkfia, ha észak felé indul a fővárosból, két és fél óra autózás után eléri a Kajuru nevet viselő falut. Itt meglepő látványban lesz része: a település szomszédságában lévő dombon egy európai hatásokat mutató várkastély áll, hétszáz méter magasságból uralva a környéket. Mintha egy középkori lovagrege – a Lohengrin vagy a Parsifal – egyik díszlete köszönne az érkezőre a szavanna peremén. Fokozza a látványt, hogy tornyának legfelső szintjén magyar zászló lobog. Alighanem ez az a pont, amikor az utazó arra gondol, hogy túlságosan erőt vett rajta a honvágy, vagy megártott neki a hőség. Pedig nem csalja meg a szeme: ez itt a kajurui várkastély, Nigéria egyetlen bajor stílusú vára, melynek kapitánya, a jellegzetes dunai sváb nevet viselő Becker Béla, történetesen Újvidékről elszármazott magyar.
A kastélyt a második kadunai reptér építésében érdekelt német nagyvállalkozó, Gerhard Hübner emeltette. 1975-ben ideiglenes hétvégi vendéglátóhely létesítésére kért – és kapott – engedélyt a helyi hatóságoktól, melyet aztán véglegessé alakított. A létesítmény bővítésének szándékával 1981-ben tárgyalásokat kezdett a vár körül elterülő, hetvenhektáros terület megvásárlásáról. A helyi törvények korlátozó rendelkezései miatt azt a tanácsot kapta, hogy ne a maga nevében vásároljon, hanem egy, a repülőtér építésére létrehozott, Nigériában bejegyzett cég nevében, melynek 1986-ban egyébként ügyvezető igazgatója lett. A vételárat tehát Hübner állta saját forrásaiból, a dokumentumokat viszont a cég nevére állították ki.
Mindeközben – 1981 és 89 között – felépült a román és gótikus stílusjegyeket ötvöző várkastély. A 360 négyzetméteres ékszerdoboz pontosan olyan, amilyennek a középkor szerelmesei és a kalandfilmek rajongói szerint lennie kell: széles várárok veszi körbe, falait mellvédek teszik még robusztusabbá, köztük lakótorony, fegyverraktár és börtön éppúgy helyet kapott, mint lovagterem vagy gyilokjárók. Ihletői alighanem a tragikus véget ért bajor király, II. Lajos (1845–1886) híres-neves „mesekastélyai” voltak: Hohenschwangau és Neuschwanstein. A feltételezés azért nem alaptalan, mert mindhárom épület koncepciójában ugyanaz érhető tetten: egyes romantikus elemek felnagyításával megidézni és újjáalkotni a lovagkort, amely ebben a formájában valójában sosem létezett, de a különféle regék és mondák – vagy éppen Wagner operái – már-már mitikus magasságokba emelték.