Nem egy olyan lapszámot láthatunk (az Élet és Irodalom, a Magyar Nemzet régebbi számaira gondolok, de a Népszabadság egyik-másik cikke sem volt mentes ezektől a hibáktól), ahol a „népi” írókkal kapcsolatos vita teljes félreértésével, mintha letették volna a fegyvert más polgári (elsősorban liberális-polgári, radikális jellegű ideológiák, „urbánus” színezetű) művek előtt: ugyanott, ahol jogos és szükséges kritikát olvashattunk a „népi” írókról, a másik lapon Heltai Jenő, Szép Ernő, vagy éppen Rejtő Jenő kritikátlan magasztalását láthattuk. Szép Ernőt például jelentős költőnek tartom, de semmiesetre sem valami harcos társadalom-javítónak, vagy éppen forradalmárnak; Heltai Jenő könnyedségét, szellemességét, fordulatosságát jelentős értéknek tartom, de ennek az alapjában csak-szórakoztató, ezer szállal a pesti liberális polgárság felső rétegeihez kötött, nem-egyszer művészileg is másodlagos írónak messze kortársai fölé emelését nem látom jogosultnak: Rejtő Jenő művein keserűen mulatok s – mint magam is részese azoknak az időknek – megértem, miért s kik ellen keletkeztek, de nem tartom szerzőjüket kimagasló művésznek és az igazi kivezető utat mutató tévedhetetlen írónak; Karinthy Frigyes hírnevének sem használunk, hanem inkább lejáratjuk, ha múlandó, rosszul-sikerült műveit is többkötetes sorozatokban bocsátjuk közre; olyan író ő, akinek a mértéktartó, megalapozott válogatás csak használ.