Idő és pontosság
A fogathajtó versenyek első napja mindig a díjhajtásé, amely az idomítottság és a fegyelmezettség próbája. Ebben a számban a lovak, a hajtó, a segédhajtók és a kocsi az egyes nemzetek hagyományainak megfelelően díszes, azaz „kiglancolt”. Ennek kivitelezése nagy jelentőségű a pontgyűjtésben.
A feladatokat lépés és ügetés jármódban kell végrehajtani. A második nap a maratoné. Ez a lovak állóképességét, ügyességét teszi próbára. A 15–20 kilométeres pálya minden egyes szakaszán más a feladat. A lovakon speciális maratonhám feszül ilyenkor, mögöttük az egykori harci szekereket idéző terepkocsi halad. Amikor a Nemzetközi Lovas Szövetség 1969-ben hivatalos lovasversenyei közé emelte a fogathajtást, a maratonhajtásnak sokkal nagyobb szerepe volt, mint például a díjhajtásnak. Egy fergeteges maratonnal az összetett versenyt is meg lehetett nyerni. Az első négy szakaszon a hajtó mellett a fogatbíró ellenőrzi a feladatok szabályos végrehajtását, és ha kell, büntetőpontokkal sújtja a versenyzőt. A befejező részen már a bíró nélkül halad a fogat, úgy, hogy a számozott akadályok mindegyik kapuján minél rövidebb idő alatt áthaladjon. Az akadályok stabil rudakból és könnyen leüthető verőlécekből állnak. A segédhajtók verseny közben nem szállhatnak le büntetlenül a fogatról. A harmadik versenyszám az akadályhajtás. A pályát akkor teljesíti hibátlanul a fogat, ha a kocsi nyomtávolságánál harminc centivel szélesebb akadályokon (selybákon) fenn maradnak a teniszlabdák, és a jármű alapidőn belül célba ér. Ebben a versenyszámban a kocsi, a lovak szerszáma, valamint a hajtók és a segédhajtók ruházata a díjhajtáséhoz hasonlatos.