Esküszöm az égre, hogy nem akartam már megint ilyesmiről írni. Unom, hogy napról napra újabb művészeti alkotásokat cenzúráznak ki a rosszul értelmezett polkorrektség nevében: no de az azért tényleg már minden elképzelhető határon túlmegy, amikor Beyoncét azzal vádolják, hogy kihasználja a feketék kultúráját. Magyarul: napjaink leghíresebb és legnépszerűbb fekete énekesnője nem eléggé sokszínűen fekete a fekete aktivisták szerint. Mi van? Történt a napokban, hogy Beyoncé Knowles bejelentette, hogy július 31-én jön majd ki új vizuális albuma, ami a Black Is King (A fekete király) címet viseli. A The Independent beszámol arról, hogy az énekesnő kifejezetten afrikai motívumokra építette a produkciót, a látványelemeket, a táncokat és az öltözékeket is. Ahelyett pedig, hogy ünnepelnék gyökerei művészi felhasználásáért és hirdetéséért, ez a lépés most, a #blacklivesmatter-őrület közepette sokaknak nem tetszik: azzal vádolják, hogy olyan narratívát képvisel, miszerint az afrikai kultúra nagyjából egységes a kontinensen, pedig az 54 különböző országból áll.
Karácsony a pokol közepén
Sztehlo Gábor evangélikus lelkész ember maradt a pokol közepén is.