Különös párosítás eredménye a rock történelmének tarka világában – magyarázza Kovács László rockzenei szakértő, lemezmárka-tulajdonos, akit a nemzeti rocknak nevezett, alig húszesztendős múltra visszatekintő zenei műfaj születéséről, hatásairól kérdezek. A belvárosi Szabadság téren, az egykori Tőzsdepalotával – sokáig a Magyar Televízió székháza – szemközt magasodó hatemeletes, Bauhaus-jellegű puritán épület tölgyfa kapuja fölött két zászló közé ékelve húzódik a felirat: Hazatérés Temploma. Az itteni gyülekezet az elszakított országrészekből érkező tisztviselőkből formálódott az első világháborút követően. A templom névadásával az elszakított területrészek 1938–1940 közötti visszatérését örökítették meg. Most nem nehéz üres padra lelni a templom előtt, és mintha összebeszéltünk volna, tekintetünk szinte egyszerre siklik a homlokzatra, a tetőről az ég felé nyúló csillagra. A református templom fedett előteréből Horthy Mikós mellszobra tekint a térre.

„Mintha varázsolnék” – mondja egy eltűnőben lévő mesterség utolsó mohikánja
Koronczay Imre órásmester 1977 óta gondoskodik róla, hogy ne tévesszük el az időt.